USA: Dag 1- Atlanta


Resan gick bra, men den var ganska dryg. Jag trodde jag var smart som bara sov typ tre timmar natten mellan tisdag och onsdag, men istället blev jag övertrött och kunde knappt sova nånting på flyget. Då blev nio flygtimmar+flygplatsväntan ganska segt.  Och nu har jag alltså mer eller mindre varit vaken ett dygn, och känner mig fortfarande inte särskilt trött…

Men resan gick bra iallafall, det är ju det viktigaste! Intressant ankomst till jätteflygplatsen här i Atlanta, allt är väldigt komplicerat och säkerheten är helt otrolig. Väskor checkas in och ut och in igen och det var dubbla säkerhetskontroller. Jaja, det skapar ju jobb om inte annat…

Hyrbilen gick också smidigt att få tag på, gött att glida runt i en i mina ögon stoooor SUV så man riktigt passar in bland the locals. ;o) Tog en tur inne i Atlanta tidigare, såg lite skyscrapes och limousiner. Antar att man vänjer sig men idag kändes det häftigt, haha. Kvällsmaten intogs på ett ytterst amerikanskt ställe- Mc Donalds! (Jaaa, men vi var jättehungriga…)  

Well, nu ska jag sova, lång dag i morgon med Coca Cola museet, Akvarium och så en ganska lång bilresa på det. Men det känns bra att vara framme och att mitt första intryck av USA är att människorna är väldigt roliga, vänliga och hjälpsamma. Det kommer bli en bra semester det här!

Sov gott!

Kommentera

