Valborgshelgen


I helgen har jag och E varit i Göteborg. Det var svensexa för min kusins blivande, och jag hade väl egentligen inget bättre för mig så jag bangade inte en natt på hotell och lite storstadsliv. Det blev en jättebra helg; balkongfrukost och bröllopsplanering med kusinen, promenad i morgonsolen, tappert försök till shopping, fika med Pärlan och hennes blivande, picnic och cortege-spaning, vin å toast skagen på uteservering, och så avslutades lördagen med den godaste cappuccion jag druckit tror jag. Den kan man köpa på caféet på hotellet vi bodde på. Ett hotell som jag för övrigt kan rekommendera varmt. Det var mysigt och genomtänkt och kändes väldigt nyskapande. Jag gillade framför allt idén om att ifall man gillar någon inredningsdetalj så fanns i princip allt till försäljning för schyssta priser i hotellets reception. Allt ifrån morgonrockar och tandborstglas till tapeterna och kuddfodralen. Glasen var tyvärr slut men jag ska definitivt föra ett återbesök snarast! Däremot köpte jag två väldigt fina fjärilar att fästa på väggen, och jag vet precis var jag vill ha dem tror jag!

Söndagen inleddes med sovmorgon, sedan en helt ok hotellfrukost där återigen kaffet var det bästa av allt. Sen blev det en promenix upp till Kusinen i Johanneberg för att hämta och lämna lite grejer och snick snacka om gårdagen med en lagom sliten groom to be. 😉

Hemåt for vi vid tvåtiden, med en välbehövlig paus hos mina föräldrar utanför Helsingborg. Pappa fyller år på första maj så det vankades kalas med kaffe, smörgåstårta och jordgubbstårta. Supersmarrigt, och precis vad vi behövde för att orka köra de sista milen till Malmö sen. Så ja, man kan säga att det varit en busy helg, och nästa lär inte bli lugnare!

20110502-122605.jpg
Sköna sängar med härligt lena lakan

20110502-122637.jpg
Sippade på min galet goda cappuchino medans darling partajade på klubben tvärs över gatan…

Kommentera

