Sommaren är kort


Sommaren är här nu. ”Svenska sommar” som min tjeckiske kollega brukar säga när han sneglar ut genom fönstret på vårt kontor och ser den gråa himlen och regnstänken.

Men oavsett vädret så är det en bra sommar. Det är en sommar med jordgubbar, skratt, tygskor, grillat, ljusa kvällar och ännu ljusare morgnar. Med kärlek och vänner och bus å hittepå. Möhippor, svensexor, bäbisar och inflyttningskalas. Jobbångest, ledighetsstress, för lite träning och för mycket vin. En sommar mitt i livet känns det som; lite mer vuxet än tidigare, samtidigt som man inte helt vill släppa det som var ens vardag för inte allt för längesen…

Det är förvirrande och underbart på samma gång. Tänk vad mycket kul man hunnit med i sina dar, och vad mycket som ligger och väntar i framtiden!

Bjuder på några bilder från fina stunder jag haft på sistone…

20110623-125518.jpg

Midsommarsmygstart hos Mammarie igår m Erkan, Niklas å Challe, å så Julle å Bettan. Massor av mumsig mat och dricka! 

20110623-125607.jpg

Gryningsljus i Stockholms skärgård, efter en natt full av prat och skratt på Fridas möhippa förra helgen.  (Det var den som var ”äventyret” jag var så hemlighetsfull om i förra inlägget…)

En överraskningspresent sådär helt apropå av min darling!

Mmm, mycket fint har man i livet att vara tacksam över, det må jag säga…

Glad midsommar på er allesamman!

Kommentera

