Följ med på min söndag vettja!


Idag har det varit en skön och ganska typisk söndag i familjen Sjunnesson-Hansson. Vaknade vid halv elva (underbart) och efter frulle i trädgården var jag full med energi vilket fick mig att gå igång med storstäd av badrummen samt lite överbliven tvätt. Härligt när det luktar rent!

Sovrumsfönstret stod på vid gavel, och vi spelade musik för både oss själva och grannarna som lunch-grillade på innergården. Sommar, sommar, sommar…

Det blev en runda med dammsugaren också av bara farten…

…innan vi begav oss till Lomma på husvisning. Även det ett söndagsnöje vi gjort till en vana på sistone! Dock kollar vi ju bara på helt omöjliga objekt, så nått köp lär det inte bli på ett bra tag. Men det är kul att kolla och fantisera om hur man skulle kunna förvandla ett gammalt ruckel!

Det här huset var egentligen två hus, med havsutsikt från balkongen. En riktig utmaning skulle man kunna säga. Dock på tok för litet och väldigt överprisat.

Men nära vattnet låg det ju, så vi gick faktiskt ner och tog ett dopp efter visningen. Superskönt! Helt klart det varmaste badet den här sommaren.

Väl hemma tog jag tag i en gammal surdeg och rensade ur bland mina tidningar. Jag ÄLSKAR tidningar, men har insett att ibland måste man rensa. Jag fick två byrålådor (av tidigare fem plus en flyttlåda) till mitt förfogande, och jag klarade mig på två och en halv, så det får väl anses godkänt tycker jag! Det är ju iallafall mer än en halvering!

Snyggt och prydligt!

Kvällen avslutades givetvis med grillning i trädgården. Vad annars?

OJ vad gott det var! Hemmagjorda burgare och guacamole, melon, vitlöksbröd, halloumi, etc. Jag åt så jag nästan sprack! 🙂

Efter maten har det mest varit soffläge. Pratade med min Linaluns en stund i telefon, och så har jag sett till att vara duktig kicka och betalat räkningar och styrt upp lite med mina finanser, till tonerna av Metallica live från Ullevi på SVT. En himla bra kväll måste jag verkligen säga!

Nu börjar jobbstressen kicka in, och jag tror jag måste hoppa i säng nu för att orka upp tidigt tidigt i morgon bitti. Bizzy måndag på schemat kan man säga…men det är bara att bita ihop nu ett par veckor till, sen är det semester!

Sov gott vänner!

Kommentera

