Ta det? Steal It? Take that!!!!!


Vilken TUR vi hade! Syrran hade köpt biljetter till TTs extrakonsert i fredags, och den var galet bra! Jag måste dock erkänna att jag gnällde lite över att man borde gått på ”huvudkonserten” för där lär bli ännu bättre stämning eftersom alla ”riktiga” fans såklart var snabba med att köpa biljetter. Men tji fick jag och alla ”riktiga fans” eftersom Robbie blev matförgiftad på lördagen och de tvingades ställa in konserten!!! Första gången i deras karriär, fy fasiken vad surt för alla drabbade som rest in, bokat hotell, och så köat hela långa dagen….

Well, som den snälla människa jag är så bjuder jag därför på extra många bilder från detta fantastiska event så att eventuella läsare som missade konserten ändå får ett litet smakprov 😉

Håll till godo!

Här var det kö! Men inte alls så lång som jag väntat mig ändå. Vi var inne tio minuter efter att dörrarna öppnat.

Nu börjar det fyllas på i Fœlles parken! (Eller fylle-parken som Ulle trodde att den hette…)

Redan trötta?

Nääädå! Ingen fara!

Förband: Petshop Boys!

Be there or be square!

Nog för att regnet hängde i luften, men GUMMISTÖVLAR på en konsert? Svittit hade jag tyckt tror jag…

Mellanfeeeest!

Smuggelvin, hihi!

Countdown!!!!

Confetti!

Wihii, nu börjar det!!!

Bästa sångrösten?

Lite Alice i Underlandet under den här delen av konserten. Kanske inte helt bra, men nice try!

Så var det dags för ROBBIEEEE!!! Riktigt bra, och vilket drag det blev! Han körde väl en ca 5-6-7 låtar solo, ungefär en halvtimma, med bra mellansnack och mycket publikkontakt. Helt ärligt så var detta nog den bästa delen av konserten, så om killarna på lördagen hade kört utan honom hade den publiken verkligen bara fått en halv kaka. Och om han nu mådde väldigt dåligt så förstår jag att man inte kan ”köra ändå”, för det krävs väldigt mycket energi för att vara en sån entertainer som Robbe var under den här konserten.

Det här är ju till exempel en del av showen man kanske inte vill göra om man är magsjuk…?

Detta var en superbra del av showen enligt mig! Och här fick man verkligen se hur kompetenta dansarna var, jag menar, hur lätt kan det vara att vara synkad med folk som hänger upp och ner på en vägg i ett vattenfall???

Tror det är ”the flood” dom kör här om jag inte minns fel

Återigen är det Robbie som stjäl showen…

…och det här vill man nog inte heller göra med en magsjuka i kroppen.

Som sagt, grymma dansare!

och så upp med tempot i showen igen! Dom bjöd på sköna moves från typ -95, haha! Riktigt underhållande, men jösses vad töntiga de såg ut!

Här gör ”jätteroboten” entre. Gigantisk!

THIS is what I call boyband!

Som sagt, GIGANTISK robot!

Och här lider konserten mot sitt slut…

Å betyget då…?

Kvällen: Det var en jättebra kväll, man fick verkligen valuta för sina pengar (särskilt jag som inte betalt ett korvöre, höhöhö). Allt flöt på så bra, tågresor, köande, trevligt sällskap och folk runtomkring på arenan, bara lite duggregn som svalkade mer än det störde, och så perfekt tajming med tågen på hemresan. Helt klart en 5 av 5 kväll!

Konserten: Skön stämning! Bra förband, man blir verkligen glad av Petshop boys och kan ju faktiskt sjunga med i de allra flesta låtarna. Jag var lite orolig att jag inte skulle känna igen de nya Take that låtarna, men det var faktiskt inga problem, det räckte med de två dagar jag spenderat med att lyssna igenom skivan. De första 20 minuterna var inte Robbie på scen utan bara de andra killarna, och då blev jag faktiskt lite orolig. För visst är de bra, men det kändes verkligen som att något saknades. Och dessutom var det någon som skrämde upp mig med att säga att Robbie precis förlorat någon nära familjemedlem och inte skulle vara med på scenen så mycket. Helt fel. Ja, inte att han förlorat någon, för det stämde, men han var definitivt mycket på scen och det var ju för väl! Han körde som sagt nog en sisådär 30-40 minuters soloshow och den var grym, klart den mest personliga delen av konserten. Sen kom de andra grabbarna också och de körde först ett par låtar från nya skivan, och sedan en massa gamla hits. Riktigt bra tempo på bandet hela kvällen, vilket man dessvärre inte kan säga om publiken. Det märktes att det inte precis var kids i publiken, och folk blev ganska trötta mot slutet till min besvikelse. Jag hade velat ha lite mer stämning, särskilt eftersom vi stod så himla nära scenen och då brukar det ju vara ös! Det gick även ut en scen i publikhavet som slutade med en ganska stor plattform, B scenen, och det var en miss att vi inte riktigt hade koll på det för när showen var där ute såg vi nästan ingenting mer än på skärmarna. Dessutom gick bandet hela vägen tillbaks till stora scenen ute i publiken längs den här B scenen! Fatta kul det hade varit att stå längst fram där då och skaka hand med grabsen… Men jaja, vi stod ändå mer än ok, och man kanske ska vara glad över att det inte var värsta trycket. Däremot blev jag faktiskt förvånad över att det inte var något extranummer. De gick av scen och kom inte på igen. Men det var tydligen inte bara hos oss i CPH, de gör helt enkelt inga extranummer under den här turnen. Buuu! 0,2 poängs avdrag för sånt, så konsertpoängen blir då alltså 4,8 av 5.

Sammanfattningsvis: en sjukt bra kväll som faktiskt känns ännu bättre nu när man vet att man hör till den lyckliga gruppen som faktiskt fick se dem som förväntat!

(Och jag har gått och nynnat på ”have a little patience…” konstant sen vi kom hem, särskilt när Erkan försöker stressa mig, hihi…)

Kommentera

