Bra flyt


Idag har alla (nästan) IST:are kommit! De är lägrets funktionärer och förkortningen står för international service team. Eftersom deltagarna på lägret måste vara mellan 14 och 17 år så åker 18 åringar och uppåt som funktionärer. Från heeeeela världen! Vi har idag checkat in människor i sombreros, kilt, cowboyhattar, kamouflage kläder, seglarjackor, buddistiska munkdräkter, haremsbyxor och clogs. Allt annat än vad som i mina ögon är typiska scouter. Coolt. Riktigt coolt.

Incheckningen flöt på bra ur ett logistikperspektiv; vi hade full koll på alla våra 136 bussar och deras körningar. Administrationen var dock en riktig flaskhals, vilket ledde till kötider på upp mot 3-4 timmar. Tur då att det var scouter som köade, det var sång, lek och ramsor som gällde och alla var vid gott mod hela dagen! :o)

20110725-114713.jpg

20110725-114738.jpg

20110725-114756.jpg

20110725-114817.jpg

Nu har jag dock varit igång i nästan 20 timmar, så nu rycker det i locken kan jag säää!

Nattinatt!

En reaktion till “Bra flyt”

  1. Hej! En hälsning från mej och beundrar det arbete ni alla lägger ner. Snart packar jag föt mitt scoutäventyr på Camp in Camp vid Osby sjön. kram på dej!

Kommentera

