Party like its my birthday


Idag sitter jag på jobbet och lyssnar på Justin T i mina nya fina rosa headphones och tänker tillbaka på partynätter för sisådär åtta-tio år sen… haha, vilka tider!!

20110906-112313.jpg

Jag vet ju att livet inte bara var kul då, men minnena från gymnasiet när man hade varit på Fevvan eller Q och jag sov över hos kompisar i Ödis och man var inom hos bagarn vid femsnåret och tiggde misslyckade birkabullar är faktiskt väldigt fina. Och när jag och Linis pluggade i Spanien så stängde ju ställena för sjutton inte förrän vid sju-åtta på morgonen. Då var det frulle som gällde, och sen sängen ett par timmar, och sen playan om det var sol. Och det är inte helgerna vi pratar om nu, vårt favvoställe hade ju såklart bara öppet på onsdagar. Märkligt liv.

Till viss del fortsatte detta även under studietiden i Växjö, men det var liksom ändå på ett annat sätt. Många galna fester, sena nätter och härliga minnen, men ändå kände man hur vuxenlivet lite grann flåsade i nacken och viskade att man nog snart borde skärpa till sig och hitta ett jobb…

Det kommer aldrig bli så igen, och till viss del känns det sorgligt. Det är så mycket allvar och ansvar nuförtiden och man behöver sova sina sju timmar för att inte se ut som ett lik dagen därpå, och man ska såklart tänka på räntor och karriärsteg och att inte äta för mycket kolhydrater. Den där ”sorglösa” tiden är förbi. På gott och ont.

Men jag är iallafall glad att jag fått uppleva även en sån tid i mitt liv! Det finns många galna, fina, pinsamma och roliga minnen jag bär med mig och kan plocka fram när de behövs. Som idag!

20110906-112652.jpg

Kommentera

