Presentationer och nätverk


Dagen:

– inledde starkt med att få vänta en halvtimma på tåget i morse eftersom de hade problem med en dörr. Inte så lite problem heller tydligen. Men det gjorde inte så mycket där å då, jag gick och hämtade mig en gratiskaffe hos de glada tjejerna på Foodcourt så länge. Länge leve stämpelkort!

-sov gott som en gris nästan hela vägen till jobb

– insåg när jag väl var på jobbet och min megasuperduperlångsamma dator till slut startat upp ( ja jag skaaaa kontakta helpdesk) att jag missat min massagetid. Och ja, jag hade ont i huvudet så den där massagen hade suttit fint…fasen.

– försökte sen resten av förmiddagen att rodda med en massa presentationer, men jag hade nog lite för mycket igång samtidigt så det kändes som att det inte blev allt för mycket gjort tyvärr…

-gick till hälsokosten på lunchen och köpte på mig vitaminer och en massa the. Och echinea. Förkylningar och flunsor ligger och lurar runt hörnet, jag känner det på mig, men mig ska de inte få ta!

– var inte alls sugen på mat men det fick bli en kebabrulle från soda. Sannolikt stans dyraste. Gigantisk dock, men jag orkade ju bara halva så det spelade ju ingen roll…

– kände mig helt febrig efter lunch. Inte alls kul, så en panodil fick det bli å sen körde jag en intro presentation om vårt projekt för några nya medarbetare från Kina, Frankrike och…Rumänien tror jag. Gick ganska ok ändå.

– lite mera presentationsfix på eftermiddagen, sen drog jag mot Malmö för första träffen med nätverket! en jul-latte från espressohouse fick bli kvällsmat, mmmmumma! Och säkerligen lika många kalorier som i vilken middag som helst…

– nätverksträffen gick bra. Vi blev bara fem pers, men det var bra för då kunde man lära känna varann lite bättre. Diskuterade MBTI och det var lite klurigare än jag trott att förklara och få de olika alternativen tydliga, så jag vet inte riktigt hur bra det blev men det kändes helt ok iallafall. Hey, det var ju första gången!

– hemåt sen, macka och the och slösurfande. Hittade en jacka jag blev komplett förälskad i. Tretusensexhundra. Är det för mycket? Hm…

-fick veta att Eriks kusins lilla kotte äntligen tittat ut. Jag fick för mig att den skulle kommit redan i oktober, men med tanke på att den verkligen var en liiiten en på bara 2200 g så kan det ju inte varit nån övertidsbebis. Eller, vad vet jag? 🙂

– och sist men inte minst JULGRANEN är uppe på torget!

Kommentera

