Nu e jag tebax!


Ojojojojoj vad ni har saknat mig! Och jag har saknat er. Tack för att ni fortfarande kikar in, att ni inte gett upp hoppet om mig. 🙂 Men det har varit så mycket den sista tiden, hela December har verkligen bara sagt ”schvung” och nu är det bara sluttampen kvar. Skönt tycker jag. Jag är TOKLADDAD inför det nya året. Det känns verkligen som att jag bara går och väntar på att få göra en nystart med mig själv. Funderar ut hur jag egentligen vill att saker och ting ska vara, och reflekterar över hur det är idag. Mycket är bra, men en hel del kan bli avsevärt mycket bättre i mitt liv. Jag tänker främst på vad det egentligen är man gör med sina dagar, sitt liv. Jag har på något sätt känslan av att jag väntar på att något ska börja, och under tiden så rullar vardagen på med pendling, kontorsjobb 8-5, falukorvsmiddagar (tacos på fredagar), en och annan parmiddag eller after work, och en hel massa surfande och wordfeudspelande på mobilen. Men jag börjar nog inse att det där jag väntar på inte kommer att dyka upp av sig själv utan det är högst sannolikt att det är upp till mig själv och ingen annan att få saker att hända. Och nu pratar jag inte om barn och bröllop, vilket såklart säkert också är trevligt men där är jag inte riktigt än. Nej jag tänker på resor jag vill göra, ställen jag vill besöka, personer jag vill träffa, upplevelser jag vill ha i mitt bagage, allt sånt där som gör livet kul, intressant och meningsfullt. Även i vardagen. Jag vill känna mig engagerad och brinna för något, jag vill hjälpa till med det jag kan, jag vill göra en skillnad för andra och inte bara min familj och mina vänner. En enda person kan göra så mycket för andra, det är egentligen så lätt bara man GÖR något.

På sistone har det hänt mycket runt omkring som fått mig att tänka på min lilla plats på jorden, eller åtminstone i det samhälle och den stad jag lever i. Det har varit allt ifrån media med Hjältegalan på TV och musikhjälpen i radio, till människor jag träffat som är engagerade i ensamkommande flyktingbarn som vi har många här i Malmö, och nu senast julkortet jag fick av vår avdelningschef på Jamboreen i sommar. Några peppande ord om den insats vi gjorde tillsammans som gav ett så galet bra resultat och fina minnen för livet. Det är ju sånt som är kul och viktigt, och inte om man lyckas få till ett 74 poängs ord i wordfeud nån enstaka gång!

Mmm, jag klurar en hel del på det här som ni kanske förstår, och vi får se vad det blir av det hela, men jag har en känsla av att 2012 kommer bli ett ganska annorlunda år jämfört med 2011. På många sätt. Och det ser jag verkligen fram emot!

Kommentera

