Två sidor av myntet. Eller ja…av dagen alltså.


Vilken dag det blev. Konstig. Både bra och dålig i en salig blandning…

Bra:

  • Jag fick mycket gjort på jobbet idag. Är snart ikapp med min att göra lista. Väldigt skönt!
  • Jag var på massage. Riktigt gött.
  • Jag var pigg och utvilad i morse, gick till och med upp och lagade mat till min matlåda innan jobbet och det bev svingott.
  • Jag hämtade mina skor som jag haft på lagning. Är verkligen supernöjd med servicen på Eurosko på Triangeln; lämnade in mina ett år gamla kängor där för dragkedjan hade gått sönder. Hade inget kvitto eller nånting men de tog in dem och lagade snabbt och lätt utan minsta knyst. Jag hade varit hos en skomakare och fått veta att det skulle kosta 250 spänn, så jag tänkte att jag chansar och kollar med butiken först om de kanske kan hjälpa mig, egentligen tycker man ju att en sko för dryga tusenlappen ska hålla mer än ett år. Och de fixade biffen utan minsta tjafs. Det kallar jag kundservice!
  • Min baby lagade som vanligt middag åt mig när jag kom hem OCH efterrätt (för att han skulle få inviga min julklapp: cremebrulee-gasbrännaren. Men det var gulligt iallafall.)
  • Jag fick kolla på film ikväll trots att det är hockey. Såg Juno som gic på fyran. Jag vet, jag ligger lite efter vad gäller filmer… men den var väldigt bra tyckte jag.

Dåligt:

  • Mitt tåg var inställt i morse. Det är tydligen tågbrist så då kan det hända att man ställer in avgångar lite hopp som hej. Jahaja. Som tur var såg jag det innan jag cyklade till stationen, så jag kunde chilla lite hemma istället för på en kall perrong.
  • Jag fick på mig mina byxor med trasig gylf av misstag. Den åker ner konstant. Det är inte ens lönt att dra upp den. Mycket sexigt. Som tur var hade jag lång tröja på mig.
  • När jag kom till stationen efter jobbet hade nån snott min cykel. Vafaaaaaaaan! Varför måste sånt hända en dag när det ösregnar, man har massor att bära på OCH högklackat? Dessutom hade jag ju tänkt köpa lite andra roliga grejer denna månaden, INTE en ny cykel…Som tur var…nä. Det fanns ingen tur alls med denna punkten faktiskt. Det är bara jävligt surt.

Okategoriserat:

  • Jag sade upp mig idag. Vet inte om det är bra eller dåligt. Det kändes lite trist, jag har ju nånstans ändå tänkt komma tillbaka till varuhuset efter mitt lilla äventyr. Samtidigt är det såklart kul att ha fått ett fast kontrakt på ett ställe där jag trivs. Så jag antar att det är bra. Men konstigt.
Kommentera

