Träningstestaren testar- Yoga


Idag var jag på Yoga. Jag har tränat en del yoga tidigare på olika ställen, så jag vet att kvaliten på instruktörerna kan vara väldigt varierande och att det är totalt avgörande för hur jobbig lektionen kommer bli.Jag gillar inte när det är för lätt. Jag vill pressa mig lite och låta kroppen överraska mig med vad den faktiskt klarar av, och så vill jag få en chans att tydligt känna hur jag förbättrar mig efter hand. För det vet jag att man gör om man tränar regelbundet, och då är det ok att vara lite kass såhär i början.

Instruktören var bra, hon talade engelska vilket kändes proffsigt och lite exotiskt, haha. Dock blev det lite dårhuskänsla även på detta passet eftersom hon började (och slutade) med att ganska känslosamt berätta att detta var hennes näst sista pass, sedan skulle hon lämna Sportlife. Hon ska öppna eget framöver sa hon, och hon var noga med att säga att hon hoppas att ingen upplever detta som ett svek, och så sa hon att hon var väldigt rörd och stolt över att så många visat så tydligt under hösten vilken kärlek de känner till yogan. Snyft snyft.

Okej, när passet sen körde igång så var det no mercy. Inte heller detta kändes som ett nybörjarpass; om man aldrig tränat yoga hade man nog haft svårt att hänga med, men det är ju såklart inte lätt att skapa ett pass som fungerar för alla. Och nu verkade det inte vara någon som var helt nybörjare vad jag kunde se.

Anyway. Det var jobbigt. Jag är inte helt säker men jag tror det var ett ashtanga yoga pass. Mååånga krigare blev det. Jag blev väldigt trött, men ändå överraskad över hur mycket jag faktiskt klarade. Nu i efterhand undrar jag om jag ändå inte pushade mig själv lite väl i vissa lägen för min stackars kropp gör ooont. Det lär bli en saftig träningsvärk i morgon iallafall! 

Summa summarum: detta passet var jättebra och jag skulle gärna gå på det igen så det är synd att hon ska sluta, hon känns som en väldigt engagerad och passionerad instruktör och det är alltid uppskattat. Men jag får helt enkelt prova hur de andra instruktörerna är och hoppas på en fortsättning för yoga är verkligen GRYMT bra träning!

Kommentera

