Vardag varenda dag


Det gick snabbt att komma in i rutin-vardagen igen efter jul. Upp vid sex, på jobbet vid halv nio, tar tåget tebax till Malmö vid fyra om man har tur, är hemma strax efter fem, vila lite och ta en macka, träna, laga mat, äta, diska, nyheterna, sängen. Så har typ varje dag sett ut denna veckan. Är jag vuxen nu då eller?

Det är tur det finns helger så man hinner leva lite också nångång. Jag måste lova mig själv att inte ta ett jobb jag behöver pendla till nästa gång. Om jag inte får snuskigt mycket betalt då vill säga.

Förresten, jag har väl inte ens hunnit visa er mina nya glajjor, eller?

20120112-224531.jpg

Hur lyder domen?

Kommentera

