Träningstestaren ligger back


Inte med träningen då alltså, utan med recensionerna som tur är!

I måndags hade jag bokat in mig på spinning, och eftersom jag verkligen gillar spinning så var jag lite orolig över att jag skulle bli besviken på passet/cyklarna/instruktören/lokalen men den oron var obefogad. Det var inte det bästa jag varit på men helt klart good enough.

Jag hade ätit och druckit lite för dåligt under dagen tyvärr, så jag tänkte mig att jag skulle gå dit och ”mygla” lite, eller ja- köra enligt min dagsform helt enkelt! Men när jag kom dit så insåg jag att det var ett Activio pass jag anmält mig till, dvs ett pass man kör med pulsmätare och där allas puls visas på storbildsskärm under passets gång. Attans, då är det ju verkligen inte kul att mygla så den planen sket sig direkt skulle man kunna säga…

Det var ett jätteroligt pass faktiskt, med bra musik (några gamla klassiker som doxdoxdoxparadox och la Bomba om ni minns dom, hihi…) lagom ”uppstyrt” och peppande från instruktören, och så blev det ju en rolig krydda med pulsmätaren. Men jag måste ha en väldigt hög maxpuls alltså, för trots att jag fyllde i en maxpuls på 200 (man brukar räkna 220 minus sin ålder, så redan där hade jag ju egentligen lagt mig rätt högt) så läg jag större delen av passet på ca 90% av maxpuls och kände mig hur stark som helst. Får prova att höja ytterligare nästa gång. För en nästa gång lär det definitivt bli, spinning är verkligen kul!

Sen har jag hunnit testa ett pass som heter CXWorks också idag. Det är ett kort pass (30 minuter) där man tränar mage, rygg, rumpa, axlar och lite balans med basic övningar som plankan och  sit-ups, och även lite vikter och gummiband. Det var också bra, jag kommer sannolikt ha träningsvärk i morgon, men för att det ska kännas riktigt effektivt får man nog kombinera det med en halvtimme på löpbandet innan eller så. Det var min tanke idag också, men jag kom iväg lite sent så det blev bara tio minuter…

Så, CXWorks är ett bra pass om man tycker det är trist att träna mage mm på egen hand, instruktören var duktig och peppande och övningarna helt klart effektiva, men jag känner nog att jag lika gärna kan göra den träningen hemma med god hjälp av mina nya tränings-appar som fröken Sträng tipsat om: http://dailyworkoutapps.com/dailyworkoutapps/Daily_Ab_Workout.html

Det var allt för denna gång, i morgon blir det träning med jobbet kl 07.00 i Helsingborg (uuhhh, måste sova nu…) och sen är nästa test pass på Sportlife inte förrän på söndag då det är Body Balance som gäller!

Simma lugnt!

Kommentera

