Cykelstölden uppklarad?


En vänlig själ tipsade mig om detta. Min cykel har alltså med största sannolikhet stulits av min egen hemkommun. HUR SJUKT ÄR INTE DET????

Och Malmö stad svarar genom att snabbt som attan sätta upp skyltar om att man bara får ställa cykeln i själva stället och hänvisar åt att räddningstjänsten måste kunna ta sig fram. Får man fråga varför räddningstjänsten skulle behöva snedda över en cykelparkering? Och varför finns det bara tillräckligt med ställ för ca en tredjedel av cyklarna som parkeras där dagligen? Visst, det finns fler ställ en bit bort, men på morgonen är det ju sällan så att man har en massa extra minuter på sig så att man gärna ställer hojen hundra meter längre bort än nödvändigt. Dessutom är det ju DÄR man tror att ens cykel ska bli stulen; just om man ställer den lite mer ”off”. Jag fattar nada. Malmö som kallar sig ”cykelstaden”. Vilket skämt!

Asså jag blir så irriterad…

2 reaktioner till “Cykelstölden uppklarad?”

  1. På campus va jag med om en liknande grej. Cyklade till bibblan och parkerade cyklen utanför. När jag flera timmar senare kommer ut för att åka hem så har de kedjat fast alla cyklar (alltså ihop i varandra med en stor kedja). Och så hade de satt upp en skylt att man inte fick parkera cyklen där. Tack för att jag fick informationen efteråt!!!
    Hoppas du får tillbaka cyklen! I Växjö rensade de på stationen för några veckor sen! Välbehövligt! Då fanns det äntligen platser igen!

Kommentera

