Det som känns svårt är inte lätt men rätt


20120121-220255.jpg

Internet kryllar ju av såna här underfundiga citat som får en att reflektera lite över att man kanske inte ska stressa så mycket eller att man kanske borde le lite oftare…(särskilt hos den här tjejen, där jag hittade bilden ovan)För det mesta kanske denna eftertanke varar en sekund eller två, men ibland är man lite mer mottaglig för vissa budskap. Som jag nu var för detta. Läste det och det liksom högg till. Ska man vara rädd för sin dröm? Vilja göra något som man inte tror att man kan och vågar och har förutsättningarna för? Längta efter att vara på en plats som känns så långt borta och ganska ouppnåelig? Jag menar, jag är ju bara jag. Jag KAN inte det där som jag drömmer om att en dag få göra. Ändå kan jag inte sluta tänka på det. Fundera på hur det skulle kännas, om jag skulle tycka om det och kanske kunna lära mig hyfsat bra ändå? Tillräckligt bra? Kanske hitta en egen nisch, göra min grej av det hela. Få möjlighet lägga min tid på att göra något jag verkligen, verkligen tycker är kul. Men vägen dit då, det är ju just det. Den är skrämmande. Känns otäck och oviss och ganska lång och svår. Men då stämmer det ju. Poletten trillar ner. Det är så det känns just för att min dröm är tillräckligt stor.

Jag ska dit en dag.

Kommentera

