En balanserad träningstestare


Denna veckan har varit ganska kass ur träningssynpunkt, men tre ok pass har jag lyckats skrapa ihop, varav det sista var ett Body Balance pass idag på Sportlife. Har länge velat prova det men det har liksom alltid kommit något annat emellan, men idag fick jag till det. Massa folk var där, stora salen var helt full.

Och tja…det var ungefär som väntat. En light version av yoga och pilates, med lite balansövningar inlagt. Instruktören var gullig och glad och duktig, med en skön röst att lyssna på (vilket är suuperviktigt under avslappningen tycker jag). Det var inte särskilt svårt att hänga med, även om det såklart märktes vilka som varit där tidigare. Och jag kommer säkerligen ha tränigsvärk i morgon, framförallt i magen som fick sig en skön omgång med plankor och sneda crunches bland annat.  

Det var ett helt ok pass, men jag kan inte låta bli att tycka att det blir lite för ”kommersiellt” och att helheten och den ibland näst intill andliga känslan man får på ett bra yogapass saknades. Dessutom tränar jag en del yoga, stretch och balansövningar hemma, och detta passet kändes ungefär som ett av mina egna ”hopkok”, det fanns liksom ingen riktig röd tråd som jag kunde se det. Jag kan tänka mig att det för min del kan vara bra att gå på ett Body Balance pass då och då för att få lite inspiration till mina egna pass på hemmaplan, men någon frekvent besökare lär jag inte bli.

Jahaja, nästa pass på tur är Afro på tisdag, det ser jag mycket fram emot!!

🙂

Kommentera

