Helg-sum


Fantastisk helg. Jag är mer än nöjd.

– Fredagen var lugn och skön. Jag var fortfarande galet trött efter torsdagens bravader och somnade gott efter två glas vin.

– På lördagen vaknade jag redan vid sju, men lyckades utan större problem somna om till nio. En betydligt behagligare lördagsuppstigningstid om jag får säga det själv. Sedan blev det en massa röj och städ hela dagen, välbehövligt och väldigt avstressande. Jag känner verkligen hur jag går mer och mer mot att bli en ordningssam person som trivs bäst i ett rent och prydligt hem, och nuförtiden mår jag så himla bra av att städa! Det är väldigt konstigt, med tanke på att jag för något år sedan bodde i kaotiska studentlägenheter, för att inte tala om renoveringsrörorna man överlevt. Men nu är det nog. Nu vill jag gärna ha det rent och fint omkring mig, då mår jag som bäst har jag märkt.

Hur som helst, efter städ stod matlagning på programmet; Per Morbergs lasagne och en halloncheesecake variant till dessert. Gästerna; syster å Gurra, Mammarie, Niklas å Challe, dök upp vid femsnåret och vi åt en mysig middag. Sen drog hela gänget vidare till Malmö Arena där Cirque du Soleil satte upp föreställningen Saltimbanco. Riktigt bra måste jag säga, jag hade väldigt höga förväntningar på denna internationella cirkustrupp och de infriades faktiskt. En bra kväll, verkligen!

Idag har jag chillat som sig bör på en söndag. Sovmorgon och sen frulle. Sen en tur på stan och lite löneshopping, tjuhu! Hem, fika, träna. Middag och handbollsfinal i soffan. Tillykke Denmark! Avslutat med att varva tvättstugespring med ett par timmar vid datorn; betalat räkningar, planerat nästa vecka och surfat runt lite. Nu får det vara färdigt för idag, i morgon börjar en ny vecka och jag ska verkligen försöka att peppa till mig så att den blir en bra en!

Jaaa, måndag snaaart!

Hm.

Kommentera

