Träningstestaren dissar


Igår var jag på Afro på Sportlife. Det var det sämsta jäkla skitpass jag varit på på länge, jag blev såååå besviken! Och jag som var riktigt laddad; vi har afro ibland på träningen jag går på med jobbet en gång i veckan, och de passen är grymma! Eller rättare sagt, den instruktören är grym! Hon får en verkligen att gå in i en helt annan värld  och ge allt man har och lite till, man blir alltid helt slut och får träningsvärk som sitter i en vecka minst. Med andra ord var mina förväntningar höga inför gårdagens pass…

Jag kände efter tio minuter att ”det här blir inget bra”, men eftersom det var afro och man tränar barfota så kunde jag inte precis lämna rummet och ta ett pass på löparbandet eller i gymmet istället. Hade jag haft skor med mig så hade jag definitivt gjort det. Men jag härdade alltså ut.

 Ingenting var bra. Vi var knök-många, musiken var superhög, instruktören hade inget headset utan man fick försöka se vad hon gjorde och bara härma så gott det gick. Dessutom spelade hon musiken via sin iphone så det hördes klart och tydligt i högtalarna när det kom sms med jämna mellanrum vilket kändes jäkligt oproffsigt. Rörelserna kändes fjuttiga i jämförelse med hur det ”brukar” vara på afro; det kändes snarare som ett afrika-inspirerat  basic aerobic pass. Dessutom frågade instruktören mellan låtarna om ”det var nått steg vi inte hängde med på och ville fråga om”. Det var väl ingen dansklass det här? På afro finns inga rätt och fel, man ska bara kunna ge sig hän och få röra på sig stort och yvigt tycker jag, inte lära sig nån avancerad koreografi?!?

Jag var på ruskigt dåligt humör när jag kom hem alltså, det är ju så störigt när man verkligen vill träna och köra slut på sig själv och så blir det bara fjutt av alltihop och det känns knappt lönt att duscha efteråt. Det blir inget mer afro för min del på Sportlife säger jag bara…

Kommentera

