Ich heisse…?


20120203-084523.jpg

Den här stavningen av mitt vackra efternamn har jag faktiskt aldrig sett! Ser lite tyskt ut va? Är Schunne ett tyskt namn? Eller ät det bara hittepå från nån spexig wannabe? Nä, då föredrar jag nog min variant…

One thought on “Ich heisse…?”

  1. Tyskt? Jag tänker mer lördag natt 03.42, på väg hem mitt i ett telefonsamtal med taxi.

    ”-vilket namn ska jag skicka taxin i?
    – schhhhuuu…hick…nness..hick..on.”

    Eller så hade kanske prästen smuttat lite för mycket på nattvardsvinet innan dopet. ”Härmed döpcher jasch desch till Tone schunnesson.”

Kommentera

