Spring, spring, spring, släpp våren fri


Sol. Vår. Pastellfärgade jeans. Ramlösa. Solbrillor. Ballerinaskor. Bara ben. Knoppar. Jeansjacka. Fågelkvitter. Energi. Ljus. Cykelturer. Converse. Uteserveringar. Värme.

Jag längtar och trängtar. I Malmö är den så gott som här, och jag känner hur jag landar. Landar och laddar för att studsa tillbaka igen. Som ett barn på en studsmatta.

Det kommer bli en hektisk och tuff vår. Jag kommer få kämpa på jobbet, många av mina närmsta och finaste kollegor kommer att lämna och arbetsbördan kan jag nog inte riktigt föreställa mig och tur är väl det. Jag har också en del personliga mål som inte har med jobbet att göra som jag tänkt nå, och där får jag också kämpa en del. Men det är okej. Det kommer gå bra. Det blir ljusare och varmare och ingenting är omöjligt.

Kommentera

