Jag ger det en chans


Kanske någon undrar vad som hände med träningstestandet som jag så hurtigt inledde året med? Jo, jag tröttnade lite. Inte på att träna, men på att känna mig som en barbafigur på alla flashiga danspass och på det här med att passa tider och komma ihåg att avboka om jag blev sen eller fick andra planer. Så nu har jag börjat springa. Hahaha. Det känns lite som ett skämt, med tanke på att den enda gången jag sprungit längre än de tre km man tvingades göra i skolan när det var cooper test, var när jag bodde i Växjö och gav mig ut på en tur runt sjön mitt i natten efter ganska många glas vin. Det var en konstig upplevelse som vi inte ska gå in närmre på, men jag är helt enkelt inte typen som springer. Jag blir så uttråkad! Jag kan inte pusha mig själv på det sätt som krävs. Tänk att springa en mil, fyyyy vad tråkigt!

Men det är just det jag tänker göra. Jag ska fixa en mil, innan min födelsedag. Men först ska jag fixa 5 km. Jag är anmäld till vårruset, så jag har ett delmål precis en månad innan jag fyller år. Det är nog bra. Men jag måste faktiskt säga att träningen går förvånansvärt bra! Jag kör än så länge bara intervaller, dvs går ett visst antal minuter och springer ett visst antal, men trots att jag förlänger springtiden lite för nästan varje träningspass så känner jag oftast när jag slutar att jag har mer att ge. Det är ju bra! Men det är det här mentala jag får kämpa en del med alltså. Det är ju ok när man kör intervaller för då ser man ju bara ett par minuter framför sig hela tiden och vips så har det gått en halvtimme, eller 45 minuter eller hur länge jag nu håller på. Men att BARA springa hela den tiden…hm…det blir knepigt. Dock inte omöjligt. Det gäller bara att ha den ultimata spotifylistan. Så tips på bra spinglåtar mottages tacksamt!

En reaktion till “Jag ger det en chans”

  1. Ja, spring spring!! Tjurruset hösten 2012?

    Cecilia Blankens har en springlista på sin blogg som man kan prenumerera på, har dock inte testat den själv.

Kommentera

