The sky is the limit


De som känner mig å min karl vet att vi gillar att ha något projekt på gång. Eller, ”gillar” är kanske fel uttryckt, men jag konstaterade idag när vi var ute och promenerade att vi är den typen av människor som inte mår bra av att allting i livet är ”klart”. Att man bara kan njuta och pilla sig i naveln en lördag, det är skönt. Men om det går två, tre lördagar på samma sätt, ja då blir det istället mer stress och ångest av det hela. Då börjar man fundera på om man kanske inte skulle ta och slå ut en vägg eller nått. Kanske söka nytt jobb? Skaffa en avancerad, dyr och tidskrävande hobby? Vad sägs om båt, det har vi faktiskt inte provat ännu…? Nä. Renovering är ju vår kopp the. Hatkärlek. Det är jobbigt, det tar tid och det kostar en satans massa pengar. Men det är kul, och kreativt och man känner på något sätt att man har total makt över det här byggprojektet. Det är vi som bestämmer hur det ska blir! Det är ju skithäftigt faktiskt. Och nu har vi ju då bott i vår trea på sankt knut i två år, varav ett när den varit färdigrenoverad. Vi trivs. Men börjar det inte kännas lite trist….?

Som av en händelse såg vi igår att det var visning idag av ett gäng vindsvåningar nere vid Slussen i stan. En färdig, och två som fortfarande håller på att byggas. Klart att vi tog en solskenspromenad för att spana lite…

Det var en bra dag att ha visning på. Riktigt varmt och gott på de skyddade terasserna där högt i skyn…

Jo men HÄR skulle jag nog kunna tänka mig att pilla mig i naveln ett par helger ändå…

Luftigt. Öppet. Ljust.

Denna lyan var inte klar (daaa!), men här finns helt klart potential. Mysigt kök. Man har valt vita träbjälkar i denna våningen…hm..jag undrar om jag inte föredrar mörka ändå…eller?

Man hade inte lyckats överallt. Detta minirummet kändes totalt oanvändbart på grund av den skarpa lutningen på taket.

Takåsar från toan. En ganska trevlig vy när man tar sin morgondush kan jag tycka!

Jahaja. Det var en intressant upplevelse. Jag hade ALDRIG lagt fyra miljoner på någon av lyorna vi spanade in, men det var väldigt inspirerande att gå runt och titta. Nästan lite FÖR inspirerande med tanke på att vinden i vårt hus just nu är oinredd…

😉

En reaktion till “The sky is the limit”

Kommentera

