Sweat baby, sweat


Skrev detta i onsdags, men av någon anledning blev det inte publicerat som det skulle. Jaja, hursomhelst:

Jag instämmer med Karin. Beslut ska inte tas tidigt på morgonen. I morse (läs: onsdags morse) gick jag upp strax efter fem eftersom träningen i Helsingborg börjar kl sju. Jag packar alltid träningsväskan kvällen innan, och lägger fram vanliga kläder eftersom jag vet att hjärnan inte fungerar optimalt så tidigt på morgonen. Men så idag fick jag för mig att jag nog ändå skulle ta på mig träningskläderna hemma och istället packa ner jobbkläderna, så jag strukturerade om lite i väskorna och åkte till jobbet. Efter träning och dush kom jag på varför jag lovat mig själv att ALLTID åka till träningen i vanliga kläder och byta om på plats. Jag glömmer nämligen alltid något, och idag var det inte alls kul att inse att det minsann varken låg t-shirt eller bh i väskan jag hade med mig. Vafaaaaan! Och eftersom man är så jävla duktig och tränar innan tuppen ens är uppe så var det ju inte precis bara att glida inom hm på väg till jobbet och skaffa en outfit för dagen…
Vad göra? Well det var ju bara att hoppa i den svettiga sportbhn igen och splasha på en massa luktegott. Gynnings parfym låg i väskan, luktar lagom billig sådär. Perfekt i kombination med färsk träningssvett. Och som tur är hade jag fått med mig en klänning, som jag fick knäppa ordentligt och därmed såg lagom uppstoppad och pryd ut. Very relaxed. Japp, sen var det bara att knalla till jobbet och där har jag haft heldagsmöte fram tills nu. Väldigt fräsch känner jag mig faktiskt!

Kommentera

