Peaks och pickande!


Jaha, så var sköna påsken över… ska försöka tagga till för att gå till jobbet i morgon men jag hade gärna varit ledig ett par dagar till faktiskt. Och jag som precis haft semester! 🙂

Det har varit en lugn och skön påsk med familjerna (ja, en hel massa familjer faktiskt) i Simrishamn. Hur mysigt som helst, och precis vad jag behövde tror jag. Jag bestämde mig för att inte ta med jobbdatorn, och när vi kom fram så ångrade jag mig lite och kände stressen komma krypande, men då kunde jag ju inte göra något ändå så det var bara att släppa de tankarna. Skönt!

Påsk-peaks 2012:

– I fredags lämnade vi Malmö bakom oss och åkte mot Österlen. Körde inom Wallanders cafe och åt en räkmacka, och sen blev det Ystad Saltsjöbad och Gynning x2. Dock var där på tok för mycket folk så jag blev helt yr och gick ut. Men tavlorna såg ändå ungefär likadana ut som förra året så det var okej.  

-På lördagsförmiddagen sprang jag och Erik en tur i snöstormen för att kunna frossa godis med gott samvete. Det blev hela 5,8 km på 40 minuter, dvs nytt rekord för min del! Milen är kanske inom räckhåll iallafall…?

– Vid lunch droppade folk in från höger å vänster och sill och ägg dukades fram innan det var dags att bege sig ut på ännu mera konstrunde-farande. Dessvärre hade inte särskilt mycket hänt nånstans sedan förra årets runda, så det kändes inte så spännande i år. Får kanske pausa ett par år från favoritkonstnärerna och försöka hitta andra guldkorn nästa år? Eller så struntar vi helt enkelt i konstrundan, och stannar hemma och målar själva istället! JA! 

– På kvällen var vi 17 pers på pensionat Krabbegatan och kombinerade påskfirandet med att ha 25 års baluns för Niklas. Väldans trevligt!

– Tidig uppstigning på påskdagen, kl 07.00 skulle det pickas ägg i hamnen i Simrishamn. Det visade sig dock inte vara så välorganiserat och spännande precis, så vi packade in oss i bilen och åkte till Skillinge istället. Där var det betydligt mer folk och det var näääära att vi fick med oss en pickningsmästare hem, men ägget pallade inte trycket hela vägen så att säga…

– När övernattningsgästerna åkt hem efter frukost/brunch var jag såååå trött. Men de andra fick för sig att gå en mil, så jag hakade på. Två timmar och ett par väääldigt sega ben senare slocknade jag som en sten i soffan efter en våffla och lite kaffe. Zzzzz…

– När jag vaknade så trodde jag att alla gått och vilat nån timme för huset var helt tyst, men jag insåg ganska snabbt att det bara var jag som sovit och att alla andra varit ute och tok-jobbat i trädgården.Varför är jag inte förvånad? Jag försöker lära den här familjen att chilla lite, men det känns som ett mission impossible…

– Söndagens kvällsmat var lamm, och det tror jag faktiskt aldrig jag ätit innan. Hur gott som helst var det iallafall, det riktigt smälte i munnen och såsen ska vi inte tala om….och så blev det resterna av lime-glasstårtan från kvällen innan till dessert. Mamsfillibaba!

– Hemfärd på söndagkvällen för vår del, och måndagen har idag ägnats åt jobb (jo, nu var det oundvikligt…), storhandling och en del fix med räkningar och annat skoj. Skönt att hinna med sånt också och känna att man har koll på läget igen. Hade hoppats på finbesök av lilla Olle också idag, ja och hans päron med för den delen, men dom fick för sig att det var en bra ide att trotsa allt vad dygnsrytm heter och köra bil natten lång, så det får bli en annan gång…

Nu ska däremot jag försöka behålla min egen dygnsrytm hyfsat stabil och därför krypa till kojs och ladda för ännu en spännande arbetsvecka!!! Wiho! (Hör ni- jag försöker iallafall…)

Tjing tjong!

En reaktion till “Peaks och pickande!”

  1. Ja jeflar i min låda. Vi borde stannat. Olle fick psykbryt när vi kom hem vid fyrasnåret och bestämde sig för att ha sin första skriknatt och testa lungorna till klockan fem. Det var underbart. Not.
    Men vi blev ju lite chickens och vågade inte ställa vår fullpackade pärla till bil mitt i stora stygga Malmö. Hade ju varit en satans nedtur att bli av med allt..

Kommentera

