Ända in i kaklet


20120421-000053.jpg

Nej, dom vann inte. Attans. Men det är en grym bedrift iallafall, och en helt unik erfarenhet som kommer vara väldigt värdefull framöver tror jag.

Bortsett från detta ”nederlag” har jag haft en bra fredag. Mycket att göra på jobbet, men det går framåt och känns faktiskt roligare än på väldigt länge. Jag har en känsla av att ”hard work” kommer vara mina nyckelord en tid framöver, både hemma och på jobbet. Det är dags för mig att skärpa till mig lite om jag ska nå mina mål. Jag har aldrig haft några direkt uttalade mål i livet tidigare, och därför heller aldrig något konkret att sträva mot, men av olika anledningar har jag satt upp ett antal mål denna våren och det har faktiskt varit riktigt motiverande. Deadline är min födelsedag i början av juni, och vissa mål känns kanske mer inom räckhåll än andra men jag har inte gett upp något ännu!

Träningsmål- milen. Än så länge är 6 km det längsta jag sprungit, men får jag bara till den mentala biten så är jag säker på att jag fixar det. Kondisen är där, men springa är fortfarande trååååkigt…

Ekonomiskt mål- x kr på sparkontot. Det spelar ingen roll vilken summa det är exakt, men det har varit en utmaning vissa månader när jag ”tvingats” sätta in 10 000 kr efter löning direkt på sparkontot för att hålla mig till planen. Särskilt frestande är det nu när alla superfina vårkläder dyker upp i butikerna, och att vara på semester i Schweiz gjorde ju också ett hål i plånkan. Visserligen ett inplanerat hål, och nu får man helt enkelt snåla igen…men det går! Och det kommer vara värt det.

Jobbmål– kanske lite komplicerat att förklara, men jag har en del saker jag vill bocka av, både konkreta operativa kommunikationsgrejer, men också mer mentala mål som att ta mer plats och vara mer självsäker i vissa situationer. Det är svårt, men de senaste veckorna har det som sagt känts betydligt bättre.

Japp, det är mina viktigaste mål just nu. Jag hade kunnat ha femtio mål till för det är så mycket man vill uppnå, men jag tror det kan vara bra att hålla fokus lite smalare. Ofta leder det ena ändå till det andra när man väl sätter igång, så jag tror att många av mina andra må och önskningar kommer att komma i kölvattnet av det jag faktiskt uppnår.

Men som sagt, en del kämpande kvarstår, och i morgon är en ny dag full av möjligheter!

En reaktion till “Ända in i kaklet”

Kommentera

