Less is more


Så var det måndag igen och back in business. Denna veckan har jag ap-mycket att göra och just därför har jag bestämt mig för att INTE sitta kvar långt ut på kvällarna på kontoret utan faktiskt gå hem i tid och istället prova det där alla snacka om med att vara effektiv på jobbet. För det går inte att jobba 10 timmar på en dag och vara skärpt, utan 2-3 av de timmarna blir ändå bara blaj. Åtminstone är det så för mig. Och om jag då inte drar ut på dagarna utan verkligen försöker köra på och ta en kort paus så fort jag känner att jag tappar fokus så kanske jag till och med kan få ännu mer gjort! Dessutom kommer min nacke och mitt huvud att avsky mig på fredag om jag kör en veckas mastodontjobbande, och det skulle potentiellt kunna göra att jag måste inleda min semester på lördag med huvudvärk och det är jag inte särskilt sugen på.

Strategin är alltså less is more denna veckan, ska bli spännande att se hur det funkar!

😉

Kommentera

