Vårruset


Jag höll mig till startgruppen ”jogga”

Hehe, det krävdes quarterbackar med full mundering för att hålla alla otåliga damer på plats i startfållan!

Wiho, medaaaaalj!!!

Jag och några av mina kollegor. Detta är alltså innan loppet. Det är därför vi skrattar.

I onsdags sprang jag ju vårruset i Malmö med jobbet. Det var en superfin kväll med nära 20 grader varmt och 6500 tjejer i startfältet. Jag som aldrig sprungit något lopp innan tyckte faktiskt att det var riktigt kul med allt holabaloo och framför allt känslan man får av att springa OM en massa andra, det gillade jag! 😉

Jag sprang rundan på dryga halvtimmen och sen picnicade vi en stund innan det blev allt för kallt och jag cyklade hemåt igen. Kändes bra att få röra lite på sig efter fyra dagars semestrande.

Så ja, då har man rusat in våren och då är det väl bara att köra på med träningen antar jag. Har ju sagt att milen ska klaras av lagom till min födelsedag så det börjar dra ihop sig…

Kommentera

