Perfect day


Har ni sett i vissa tidningar att man har såna där reportage där man ber kändisar beskriva hur en perfekt dag i deras liv skulle se ut? Min sån dag har jag haft idag!

Morgonen började med att klockan ringde 06.00 och jag snoozade en dryg halvtimma. Älska snooze! Sen gick jag upp och stack direkt till gymmet. Jag tycker det är så skönt att träna på morgonen, det ger mig ett bra fokus för resten av dagen. Efter träningen åt jag frulle och jobbade en liten stund, innan jag gjorde mig iordning och stack ner till Malmö högskola i stan. Där gick nämligen Kunskapsdagarna av stapeln, med föreläsningar kring ämnen som kommunikation, förändringsarbete, retorik, ledarskap, personlig utveckling, etc. Och allt är gratis! Jag var där förra året också och då var väl sådär bra förelsäningar så förväntningarna på dagen idag var ganska låga men jag tänkte att jag ger det en chans till. Och det var tur faktiskt, för det var väldigt mycket bättre i år. Föreläsningarna var längre, 50 minuter, och pauserna mellan var också längre så man inte behövde stressa så mycket och bli helt slut av att lyssna på tio olika talare under tidspress. Jag tänkte faktiskt dela med mig av föreläsarna lite mer i detalj i ett separat inlägg, för de jag var på hade en hel del vettigt att säga.

Efter att kunskapsdagarna var avklarade, inklusive en mack-lunch i solen vid vattnet utanför Malmö högskola, ringde jag min snubbe som ju börjat jobba i huset bredvid för ett par veckor sen. Jag fick komma in och träffa lite kollegor och spana in lokalerna (och leksakerna!) innan vi tog en smoothie-fika på Redfella. Mmmm!

Sen cyklade jag hemåt, jobbade lite till och hann faktiskt ta en liten powernap också innan det var dags för nästa höjdpunkt på dagen; ridningen!

Eftersom min häst visade sig vara dubbelbokad denna lektionen fick jag i sista minuten sadla på en häst som inte brukar gå nybörjargrupperna; Lugano. Han är himla fin, men åtminstone 170 i mankhöjd så det är en riktig bjässe. Anledningen till att han inte brukar ha nybörjare är att han har ett väldigt ”studsigt” steg och det är tydligen elever som ”studsat av” honom, vilket jag mycket väl förstår kan hända om man inte har balansen och musklerna riktigt ännu. Jag blev dock tok-förälskad, han var den perfekta utmaningen för mig och min kunskapsnivå just nu och dessutom så föredrar jag helt klart stoooora hästar framför små. Vi red ut en runda idag, svettigt och gött, och sen körde vi lite intensiv-galoppträning i ridhuset vilket blev ännu svettigare. Tanken är att vår grupp ska gå upp en nivå till nästa termin och då måste vi alla jobba mer med galoppen så att vi behärskar den bättre. Det har väl gått sådär för min del fram tills nu, men med den här stjärnan gick det plötsligt hur bra som helst! Jag fick till och med beröm efteråt av en som satt på läktaren under vår lektion och som jag vet har lite koll på det här med hästar och ridning. Kul! För om jag ska nämna något negativt med ridningen just nu så är det att idag började ytterligare en tjej i gruppen så nu är vi nio personer. När jag började var vi ungefär fem. Det gör att man inte får alls lika mycket feedback och uppmärksamhet av ridläraren såklart, men än så länge känns det ok. Vi får se hur det blir till nästa termin, då ska vi få ny lärare och gå upp en nivå så det är mycket som blir annorlunda.

Oj, mycket hästsnack blev det visst nu, hihi, jaja så är det! Hur som helst, efter ridningen blev det en lite längre stund med pyssel i stallet eftersom vi var tvugna att svampa av våra blöta pållar (eller giraffer som en unge kallade min häst idag, haha). Hemåt sen, och jag vet inte vad som hänt men jag hittade en bra parkering utan minsta problem och kommer upp i lägenheten till dukat middagsbord med mumsig spagetti och köttfärssås!  HUR bra får man ha det???

Dessvärre var Erkan inte på bästa humör, det där brevet som kommit visade sig inte vara så positivt. Det var visserligen inte negativt heller, men det innebär en hel del merarbete. För er som inte har en aning om vad jag snackar om nu så kan jag säga så mycket som att det handlar om ett bygglov vi har sökt, och nu krävdes ännu fler kompletteringar och förbättrade ritningar för att kunna få ett beslut. Jaja, de testar oss verkligen, men jag har en envis jäkel härhemma som inte ger upp i första taget när han bestämt sig för något så jag tror inte vi har sett slutet på denna story än på ett tag…

Ritningarna åkte fram igen för granskning…

Och nu sitter jag här, på golvet för jag luktar fortfarande svett och häst, och bloggar euforiskt om min fina dag! Ska hoppa in och duscha nu och sen blir det sängen med min nya tidning som också kom i brevlådan idag. I morgon ringer klockan 05.00 igen och en ny dag ligger framför oss! Men riktigt såhär bra tror jag knappast den kan bli…

🙂

Kommentera

