Sista lördagen i Maj


Lördag. Mycket efterlängtad. Inga planer alls och det kändes ruskigt skönt.

Vaknade dock tidigare än väntat, redan vid nio var det för varmt för att kunna sova vidare i vårt sovrum där morgonsolen gassade in. Nio kanske ni i och för sig tycker är en ganska lagom sovmorgon, men eftersom det inte blev någon direkt tidig kväll igår och jag som vanligt nallat på sömntimmarna under veckan så kändes det att åtminstone en timma till hade varit välbehövligt. Men men, nu är det sommar och bara att vänja sig antar jag.

Förmiddagen ägnades åt att städa undan resterna av gårdagens middag, och sen tog jag faktiskt tag i det enorma tvättberg med rena kläder som väntade på att få flytta tillbaka in i garderoben. Vi snackar typ fem blåa ikeakassar. Baah! Men skönt att ha det gjort, så det fick bli spotify-knepet igen för allt tråkigt blir åtminstone liiiite lättare om man har bra musik som distraktion. I mitt fall blev det Jill. Jag ÄLSKAR Jill, hon ska sjunga på mitt bröllop en dag har jag tänkt. (Då kan ni ju tänka er budgeten på det bröllpet, och kanske förstår ni att det kommer dröja några år till 🙂 )

Jill hjälpte mig med disken. Schyrre!

Mellis!

Efter alla dessa hushållsysslor tog jag mig ett mellanmål och tänkte sen ge mig ut och springa. Men precis i sista stund övertalade Erkan mig om att istället hänga med till Ribban och kolla in nått fitnessevent. Jag var lagom skeptisk, och ogillar VÄLDIGT när det blir såhär superspontant så man inte riktigt hinner ens fundera över vart man ska och vad man behöver ha med sig. Jag fick i princip bara med mig min cykelnyckel och inget mer, så jag gnällde lite över att jag inte hade några solglajjor (det var jättejobbigt sånt där sol-dis-ljus), inga badkläder (det var superkvavt), inget paraply (det började tok regna), ja och så vidare. Kanske inte världens roligaste sällskap hela tiden, men sen försökte jag skärpa till mig och det blev ganska kul iallafall. Det visade sig vara en uttagningstävling där tjejer och killar tävlade i fitnessgrenar (?) som knäböj med skivstång med sin egen vikt (killarna hade 1,5 gånger sin egen vikt), chins, dips, etc. Kul att se, och väldigt träningsinspirerande! Tjejen som vann är 35 bast så än finns det hopp! 😉 Tyvärr fick jag ju inte med mig min kamera eftersom vi bestämde oss för att sticka iväg på mindre än en minut, så jag har inga bilder men ni kan se vad det var för event här.

Hemma igen tog det tio minuter sen däckade vi här hemma och sov i två timmar. Sååå skönt! Jag älskar att sova på dagen, det är det ultimata tecknet på ledighet.

När vi kvicknat till igen blev det appéro med chipsrester från igår och ”läsk-öl”, följt av ugnsbakad lax med färskpotatis. Mmm!

Och nu sitter vi såklart här i soffan framför Mello och hejjar på Loreen!!! Sjukt bra framträdande hon gjorde, detta tar hon hem ikväll alltså. Bra avslutning på sista helgen i Maj…

Mello. Här är Spaniens bidrag, som också var helt ok. Men inte som Loreen precis. ;o)

Kommentera

