Hurtbullesöndag


Det blev en cykelsöndag idag. 4,2 mil närmare bestämt. Vi cyklade från Malmö, upp mot Staffanstorp, inom Lomma och tebax. Ungefär. Med pitstop i St Uppåkra hos Per-Erik. Kaffe å kaaaga satt fint efter sisådär två mil. Socker och koffein, mumsfillibabba!

Planen var att bada i Lomma, men det var inte så fint väder just när vi kom dit utan ganska kallt, och dessutom luktade där apa av all tång. Så nej, det blev inget bad. Inte där iallafall. Men eftersom jag verkligen bestämt mig för att premiärbada denna helgen så var det inget annat att be för än att cykla ner till Ribban efter att vi kommit hem. Bytte sporthojen mot min vanliga cykel (nacken pallade inte mer sporthoj) och sen cyklade jag ner själv eftersom Erkan hade lite för lågt blodsocker.

Det var galet skönt på ribban. Ååå vad jag ska hänga där i sommar! Varm sand. Grönt gräs. Frisk luft. Lugn och ro. Precis vad jag behövde efter en cykeltur i Erik-tempo. Pjuh! Och vattnet var riktigt skönt, kan tänka mig att det var upp mote en sisådär 18 grader iallafall.

Äntligen är badsäsongen inledd, tjuhooo!

Så här glad blir man av ett dopp i Öresund. Och om möjligt ännu gladare blev jag när jag kom hem i perfekt timing till hamburgarna på grillen! Närapå svimfärdig efter närmare fem mils cyklande och så lite bad på det, så då satt burgaren minsann som en smäck. Jag har världens bästa karl, det är då ett som är säkert!

Kommentera

