Stresshantering i Falsterbo


Idag hade jag planerat att det skulle regna. Jag har en lång to-do lista att göra med jobbsaker, och jag hade behövt sitta inne hela dagen mer eller mindre och fixa med detta. Men nej, då vaknar vi såklart upp till strålande sol denna lördag. Vafaan! Om jag hade vetat det hade vi iallafall kunnat gå upp tidigt, men eftersom gårdagens studentskiva blev av det senare slaget så ställde vi ingen väckarklocka och sov alltså till halv elva. Frukost/brunch intogs på gården i solen, och jag funderade på vilket som kommer göra mig mest stressad idag; att inte göra alla jobb-grejer jag faktist måste göra, eller att sitta inne en solig lördag med en rastlös sambo som vill hitta på något. Valet var lätt, och det hade alla tyckt som spenderat fem minuter tillsammans med Erkan när han är understimulerad.

Vi åkte på utflykt till Falsterbo för att titta på fina hus och äta glass. Perfekt!

Golfbana och badhytter. Sen kommer nog stranden och havet där bakom nånstans…

   

Jodå, vi hittade den! Och vattnet var helt klart badbart men eftersom det blåste och hade sig så var jag inte alls sugen faktiskt för ovanlighetens skull.

Lite trista moln, men vi slapp regnet

Det är såhär det blir när tomtpriserna skenar iväg som de gjort här i Falsterbo… (Nej, det är inte ett lekstugevillaområde. Det är badhytter.)

Det är inte bara storleken på hus som är lite skev i den här hålan, de är också ganska dåliga på att dimensionera garagen efter sina bilar tydligen.

       

Vi hamnade till slut i småbåtshamnen där vi köpte mjukglass som smälte på rekordtid. Den fullkomligt kollapsade och jag hade strössel överallt inom fem minuter. Med andra ord så blev det inte tid för något äta glass foto tyvärr. Men gott var det!

Ännu fler småhus, men denna gång fiskehoddor. Ja, vi såg såklart en hel massa stora hus också som var väldigt fina, men jag vågade inte riktigt ta kort på dem med risk att tas för en spion/stalker/privatdetektiv/allmän knäppskalle. Vill ni se de husen får ni kolla på hemnet eller google earth. Sorry!

       

Dagen avslutades med att åka hem och grilla. Mmmm vad gott! Men oj vad trött man blir av att vara på utflykt…tror ni att jag orkade jobba nånting sen eller? Nope. Och i morgon ska vi på ännu en utflykt så jag vet ärligt talat inte hur jag ska få ihop det med mitt jobbande. Det blev med andra ord stress av det här ändå…jävla skit.

Äh, jag orkar inte med nu. Gonatt.

Kommentera

