Inte riktigt en vanlig dag


Jisses vilken knepig dag jag har haft. Tok-försov mig i morse och vaknade tjugo minuter innan mitt tåg går. Som tur var skulle jag träna (sista jobbträningen för min del) så det var bara att hoppa i träningskläderna som jag lagt fram dagen innan och bege sig. Dessutom var tågen försenade så jag hann utan större dramatik. Pjuh!

Träningspasset var som vanligt hur gött som helst; tänk en själva att träna en solstrålande morgon med peppande kollegor i en blomstrande park med värsta utsikten över Öresund. DET kommer jag sakna!

Precis när jag gjorde mina sista ”situps med Russian twist” så kommer mamma och säger hej. Huh? Då visar det sig att Mahtilda ska ha skolavslutning i parken precis där vi tränat, så inom ett par minuter har syrran och Gustav också kommit, och så kommer alla skolbarnen fint på led med flaggor och blommor. Alla finklädda såklart, och där står jag i mina svettblöta kläder, men det var iallafall kul att se dem och att få gratta lilltjejen till sitt första riktiga sommarlov någonsin! Ååå!

Väl på jobbet lite senare, efter dusch och promenad till kontoret, fanns det ju inte en enda plats ledig. Vi har flex-platser på jobbet, vilket innebär att man inte har ett eget skrivbord utan tar ett som är ledigt när man kommer på morgonen. Idag var vi väldigt många som jobbade tydligen, så jag fick flytta in till administratörerna ett par timmar och låna ett skrivbord. Det var riktigt trevligt med lite miljöombyte!

Dock blev det inte så långvarigt, för jag åkte hem strax efter lunch redan och joinade dagens sista möte via telefon. Nu ska jag få i mig lite i mellis, och sen är det stallet som gäller för sista gången den här terminen…buhu!

Kommentera

