Raketer och rosa fjärilar


Idag är det fjorton år sedan vi satt bredvid varandra på en lektion på konfirmationslägret och han tog min hand. Prästen pratade om någon mossig mosebok framme vid whiteboarden, men vi var på en helt annan plats. Det är märkligt att tänka att i denna tysta, koncentrerade skolsal pågick samtidigt något helt annat. Två av fjortisarna i detta rum var komplett omgivna av smällare och raketer och sockerdricka och rosa fjärilar i just denna stund, och ingen annan märkte någonting. Det var som om vi hade magneter i fingrarna som på något sätt drog samman våra händer, och vi vågade inte ens titta på varandra av rädsla för att stunden då kanske skulle bli mer verklig och den andre skulle släppa taget. Men vi höll kvar, till och med när det var dags för paus och fika. Gick ut ur rummet hand i hand. Det är en sån stund i livet man aldrig nånsin glömmer och från där och då har det varit vi. Han och jag.

Bästa, bästa, bästa Erik vad glad jag är att ha dig i mitt liv.

8 reaktioner till “Raketer och rosa fjärilar”

  1. Åh vad fint! Tänk 14 år. Wow säger jag bara! Och som ni två passar ihop. Läste om ett par som varit tillsammans i 86 år. Var idag typ 104 eller nåt sånt. Jag tror ni kommer att slå det 🙂

  2. aaah vad grymt! vilken fin story. stort grattis till denna bemärkelsedag. haller med marie, ni kvalificerar till kategorin winning teams! 🙂
    och vi saknar er. håper att vi ses snart igen! stora kramar, kristina (och lukas saklart)

Kommentera

