Träningsupdate


Hur går det med den där träningen det var så mycket tjat om då” undrar ni kanske? Jotack, det går bra faktiskt! Jag tränar på för fullt, kör 45 minuter-en timme varje morgon innan jobbet med halva tiden kondition och halva tiden styrka. Har delat upp det på en egen variant av 4 split nu till och med, så en vecka ser ut som såhär:

  • Måndag: Benstyrka
  • Tisdag: Core
  • Onsdag: Annan träning (igår var jag till exempel på spinning, gaaahhh vad svittit det var!!!)
  • Torsdag: Överkropp
  • Fredag: Core

På helgerna vill jag inte planera in något, det är så lätt att det dyker upp någon annan spontan aktivitet, plus att helgerna är till för att vila och njuta tycker jag, eller hur?

I morse blev det dock ingen träning, jag var totalt död när klockan ringde vid halv sex (konstigt) så jag fixade inte att gå upp. Ska försöka klämma in ett eftermiddagspass när jag kommer hem från jobbet innan vi sticker till stugan. Inte för att jag är någon träningshetsare, missförstå mig rätt nu, men jag är grymt duktig på att fuska och jag VET att om jag börjar hoppa över pass så kommer jag tappa den här rutinen som  jag ändå försöker bygga upp och det vill jag inte. Jag tränar för att må bra, vilket jag definitivt känner att jag gör. Jag är mycket piggare, jag har inte haft ont i huvudet på hela sommaren (!!!), jag känner mig mycket gladare och har lättare att fokusera. Däremot har jag inte gått ner ett gram eller på något sätt blivit mindre, men jag antar att man måste lägga lite mer energi på att hålla efter sin kost för att det ska ske någon förändring där och eftersom det inte är mitt mål så fortsätter jag bara äta som vanligt ungefär. Troligtvis kommer det bli lättare att styra upp kosten mer till hösten, men nu är det faktiskt sommar och då är det i min värld obligatoriskt att äta glass och ta sig ett glas vin då och då.

Tittut! Ser ni mig bland allt skrot?

😉

 

Kommentera

