Fakking skit-bluff-företag!


Jag är inte en sån som brukar bli upprörd över försäljare och dylikt, men NU har det gått för långt. Kommer hem och ser att jag fått ett brev, en faktura. Eller rättare sagt en påminnelse. Orginalfakturan kommer från ett företag som heter MySafety, och jag suckar högt för att jag minns att jag varit dum och gått med på något nyckelbricksavtal för några år sen och tänker att det är nått missförstånd kring det. Någon orginalfaktura har jag dock inte fått, det är jag säker på. Ringer kundtjänst som svarar direkt och där en käck tjej upplyser mig om att jag har ett abbonemang på en spärrservice som jag tecknade 2009 (?) och idet har automatiskt förlängts i ytterligare tre år (?) till den nätta summan av 495 pix, eftersom jag inte sagt upp det en månad innan förfallodatumet. Que!?!? Får man göra så?

Efter en stunds diskussion inser jag att jag nog kommer behöva betala detta, för det enda hon kan erbjuda är att hon gör om erbjudandet till ett tvåårsabonnemang med månadsbetalning istället. Eftersom jag KNAPPAST vill bli påmind om detta företag varje månad tackar jag klart nej till detta. Avslutar samtalet genom att  berätta vad jag tycker om allt detta utan att använde de allra fulaste orden jag kan, och sedan lägger jag snabbt på luren. Och aaaaandas. Det här kan jag inte hantera över telefon utan att bli otrevlig kände jag, och komponerade ihop ett mail istället. Duktigt av mig.

Googlar företaget. Det tar en sekund att få upp Rejta, där jag läser 20-30 exakt likadana stories som min. Man blir ju mörkrädd! Att dom får hålla på såhär? Att det är tillåtet? Att dom lyckas rekrytera folk till sin kundtjänst? Jäääklar vad jag inte skulle vilja jobba där.

Man känner sig DUM att man låtit sig hamna i en sån här sits. Även om 500 spänn inte är the end of the world så är det så onödig negativ energi man behöver lägga på sån här SKIT, och enligt omdömena kommer de ju inte sluta kontakta mig bara för att jag säger upp tjänsten. Fan vad jag hatar sånt här. Och dessutom är det ju en TOTALT meningslös tjänst. Den är inte ens lite bra. Jag menar, så oseriösa som jag upplever att detta företaget är så vill jag ju KNAPPAST ringa till dem och spärra mina kort om min plånka skulle bli stulen. Då skulle de bergis lägga in ett par autogiron i farten innan de spärrade dem. Fakk that!

Anyway, jag har mailat både Gothia Financial Group och My Safety och så får vi se hur de hanterar ärendet vidare. Kanske inte ska såga dem vid fotknölarna innan de faktiskt fått en chans, men baserat på de omdömen jag läst så har jag ganska låga förväntningar…

SÅ KOM IHÅG- HÅLL ER SÅ LÅNGT BORTA FRÅN MY SAFETY SOM NI BARA KAN!!!!! Det är dagens visdomsord.

Fan också.

5 thoughts on “Fakking skit-bluff-företag!”

  1. Haha,jag tecknade ngt med dom för ngt år sen tänkte att du var ju billigt 395 kr för 3 år. Inte haft nytta av det innan MEN så i fredags blev min väska stulen så jag ringde dem och d spärra alla kort och telefon på en gång. De här 495 kr för hur länge fick du det förlängt då???

    1. Haha, tänka att just DU skulle vara deras enda (?) nöjda kund! Nä, men jag antar att det är bra om man har en massa kort, men samtidigt känner jag att jag vill ha koll på att alla kort verkligen blir spärrade och inte bara som jag tror. Fick du någon bekräftelse på alla kort de spärrade? Beställer de nya åt dig också?
      Jaja, nu har jag ju det i tre år till, det är enda tidsperioden de har abonnemang på om det inte ska bli ännu dyrare. Men därefter har jag sagt upp det nu, så år 2015 blir jag av med dem (och säkert plånboken med, …)
      Tråkigt med väskan, men nu fick du ju en anledning att köpa en ny och det är ju iallafall kul! ;o)

Kommentera

