Big time bissy


Hej svej, här går det undan i svängarna…

På fredag åker vi på semester i två veckor och vi har bokat EN hotellnatt. Aja, det löser sig nog, men det känns lite shaky ändå. Nån mer natt hade varit gött att ha klar, så vi får väl lägga lite tid på det ikväll (igen). Fattar ni hur många hotell det finns? Och det är inte snorbilligt heller såhär när det fortfarande är högsäsong over there…vi fick med nöd och näppe fatt på biljetter till Alcatraz innan de tog slut för de dagar vi planerar att vara i San Fran, och efter det blev jag lite stressad faktiskt. Men det blir nog bra, vi tar det lite som det kommer. Vi har bestämt två regler för denna resan: inte stressa och inte bråka. Haha, vi får väl se hur det går… 😉

Förutom att ägna kvällarna åt hotell-letande så är det jobb som gäller. Dessutom vill jag ha packat klart innan fredag (har inte börjat ännu), städat lägenheten åtminstone hyfsat, och ha fixat allt ”meck” med högskolekurser, andra kurser, räkningar, osv. Och såklart träna vareviga dag, annars blir man ju knäpp. Men idag blev det inte gymmet i morse för nu ikväll var det dags att bege sig till stallet igen! Terminens ridning kickar igång, med ny ridlärare i nytt stort ridhus. Hm. Jag blev dock inte jätteimponerad av vår nya lärare, men jag antar att jag får ge henne en chans ett par gånger. Jag tycker bara det är konstigt att man som kund hos en ridskola inte behandlas bättre. Inte så att någon är otrevlig, det är inte så jag menar, men mycket känns så oseriöst och nonchalant där jag rider, och jag betalar ändå ungefär 9000 pix för att hänga hos dem ett år. Då kan man väl förvänta sig att ridläraren kommer i tid, vet vilken nivå det är på gruppen och vilket ridhus man ska vara i? Och att man får veta basic info som att det inte längre är någon teori 30 minuter innan lektionen (vilket det knappt var innan heller men det skulle varit det iallafall). Jag kräver inte mycket, men lite common sense och engagemang är väl inte för mycket begärt?

Skitsamma, jag ska inte lägga mer energi på det nu. Det var kul att rida igen iallafall, och det känns trist att jag missar två gånger nu. Men det kan det nog vara värt 😉

NU måste jag sova! Nattinatt!

3 reaktioner till “Big time bissy”

Kommentera

