Tillbaka till verkligheten


Hej vänner!

Nu är semestern slut och vi är hemma igen. Det känns jättekonstigt. Vi har gjort så mycket under de senaste två veckorna att det känns som att vi varit borta i minst en månad. Jag kom knappt ihåg portkoden när vi kom hem…

Hemresan gick väldigt smidigt och bra, vi landade på kastrup vid 07.00 svensk tid och var hemma i Malmö ca en timma senare bara. En söndagmorgon i Malmö är det inte mycket liv och rörelse kunde vi konstatera, och det kändes väldigt tyst och tomt och konstigt att vara hemma. Vi gick och handlade lite frulle och satte i oss, innan vi gav upp för jetlagens krafter och somnade. Jag sov i fem timmar, vilket faktiskt var planerat eftersom jag hade en Lady Gaga koncert i Parken i CPH på agendan för kvällen och då är det ju bra att vara någotsånär utsövd. Så det var jag. Däremot insåg jag senare att jag kanske borde fått i mig lite mer mat innan jag stack iväg, för det var en ganska spak Caroline som lämnade arenan efter konserten…som tur var hittade jag en energy-bar i handväskan som gjorde att jag överlevde tågresan hem också 😉 Men det var en kul kväll och jag är väldigt tacksam till Emelie Strängs lillasyster vars biljett jag fick ta över eftersom hon spelade golftävling.

Natten blev ganska märklig också, jag har vaknat hur många gånger som helst och varit helt förvirrad över var jag befinner mig och varför inte det här hotellet har vita lakan som alla andra haft… däremellan har jag drömt om Lady Gaga och annat förvirrande. Så jag kan nog inte säga att jag känner mig utsövd precis…jaja, det kommer väl!

Nähe, det börjar bli dags för mig att bege mig mot tåget snart efter att ha spenderat förmiddagen på hemmaplan med att gå igenom mailskörden från de senaste 2 veckorna…får bli mjukstart med endast eftermiddagen på kontoret, det kan man väl få unna sig såhär första dagen efter semestern!

Kommentera

