En vecka


20120907-233727.jpg

Vad livet kan kännas annorlunda på bara en vecka. Förra fredagen fanns inga sorger i min värld, det var bara sol, salta bad, kärlek och total avkoppling på vår sista semesterdag på vår bästa resa nånsin. Idag, en vecka senare har jag haft den sämsta dagen nånsin på jobbet och allting känns just nu otroligt motigt, negativt och tungt.
Jag vet att jag har det bra på de allra flesta sätt och vis, och att jag ska vara glad som har ett jobb, men ibland orkar man helt enkelt inte bara tuffa på som vanligt. Jag har hållit hakan ovanför vattenkanten i många långa månader nu, men när alla livbojar bara flyter förbi en efter en utan att man riktigt når fram ja då undrar man lite hur länge man kommer kunna trampa vatten…

2 reaktioner till “En vecka”

    1. Tack för omtanken! Det känns lite bättre nu när jag fått en helg på mig att ladda om lite. Det är ju inte mycket att göra åt saken, man får anpassa sig och göra det bästa av det hela! Men man kan ju faktiskt få deppa lite först, och det har jag gjort nu 🙂

Kommentera

