Skryllesöndag


Sköna sköna helg! Fredagen var mest misär i och för sig, jag var tokdeppig, vi hade tvättid och ett gigantiskt tvättberg att beta av, jag råkade äta alldeles för mycket godis, och så gjorde vi tacos som inte blev goda. Hur misslyckas man med tacos liksom? Nä, det vara bara att gå och lägga sig så snabbt som möjligt…

Lördagen blev betydligt bättre, även om jag fortfarande var lite nere. Vi städade och röjde härhemma vilket kanske inte är så kul, men det är väldigt skönt att få det gjort. På kvällen kom Marie, Niklas och lille W hem till oss på middag. Mysigt som alltid, även om stackars William nog böev lite väl förvirrad när det var dags att sova så det gick inte helt smärtfritt. Hoppas vi inte pajjade rutinerna helt nu :o/  Men annars var det kul att ses igen, och maten blev riktigt god. Dessutom hade dom tålamodet att kolla igenom 1200 USA bilder! 🙂 Haha, vi har inte hunnit rensa alls bland semesterbilderna så Erik körde en snabbvariant och zappade igenom dem allihop! Det var en hel del öken insåg vi, haha!

Och söndagen då? Jag hade ett tydligt mål denna helgen om att jag skulle ut i skogen. Om hösten nu är på gång så finns det inget bättre ställe att ta in detta på och kanske till och med få känslan av att det är lite okej ändå. Jag älskar skogen och det var allt för längesen jag var där och bara luktade på mossa och strövade, så denna helgen såg jag till att det blev av. Fick med mig Erkan också, och vi packade en fikaväska och åkte till Skrylle som är ett jättefint naturreservat utanför Lund (Södra Sandby närmare bestämt). Jag hade faktiskt aldrig varit där förrän idag, men det kommer garanterat bli fler turer dit för där var jättemysigt. Vi gick en slinga som var en mil, det tog ungefär en och en halv timma och var sådär lagom jobbigt.

Skog! Härliga gröna sköna skoooogen!

Såhär nöjd var jag över att vara ute i friska luften!

Kalkbrottet- Lunds motsvarighet till Grand Canyon?

Fika! Ytterst välförtjänt.

       

Efter Skrylle åkte vi till Kävlinge och hämtade Erkans MC (som inte blivit använd denna sommaren heller…). Den ska besiktigas och säljas är planen, men jag tyckte nog att det såg ut som att någon tyckte det var liiite för kul att köra idag så jag undrar om det blir nån försäljning av den där hojen…hm.

Resten av kvällen har varit ganska lugn. När det är söndag ska man vila tycker jag! Skippade X factor (känns gammalt redan innan det börjat) och har spenderat ett par timmar nu med att komma ikapp med min ”personliga administration”, ja alltså kollat av status på mina internetbanker, kollat igenom mailboxar, stämt av inför kurser jag ska läsa i höst, planerat lite för kommande vecka på jobbet, etc. Skönt att fixa med sånt på söndagar tycker jag, då ligger man lite steget före när veckan börjar sen, och dessutom var det en hel del att komma ikapp med efter semestern. Men nu har jag koll igen!

Dags att hoppa ner i loppelådan nu tror jag bestämt; det blir en tuff vecka så det är bäst att börja den pigg och utvilad. Hela helgen har faktiskt gått åt till att grubbla och tänka ut en plan för hur jag ska kunna hantera jobbet framöver och ta mig runt allt jobbigt som hänt på sistone, och det känns som att jag har en bra strategi nu. Det blir nog bra det här ska ni se!

Nattinatt!

Kommentera

