Skogens guld


En stressig vecka avslutades på bästa sätt- i skogen med fina vänner!

Em och Nils hade hittat ett stort och bra hus i skogen utanför Osby att hyra, och drog ihop ett gäng på nio personer som åkte upp för en skön hösthelg. Vi har lagat god mat, myst framför brasan, varit ute i skogen och plockat svamp, haft oktoberfest, berättat spökhistorier och experimenterat med elstängsel. Lite av varje med andra ord.

Här är helga gänget (utom jag som fotar såklart) redo att bege oss ut i skogen efter GULDET!

Vi gick väl inte direkt vilse, men vi var lite oense om var vi var och vart vi skulle ta vägen ibland…

Hemma i huset igen så bestämde vi oss för att göra lunchen inomhus på grund av regnet. Och det funkade ju fint att göra hajkbomberna i öppna spisen!

Emelie gillade Hajkbomben

Efter lunch begav sig delar av gänget ut på ännu mer svampjakt, och den här gången hittade vi tillslut kantareller!

Mums!

Nils bankade Schnitzel som en riktig tysk. Måste varit outfitens förtjänst.

Grönländskt kaffe in the making! Det här var ruskigt gott alltså! Och nej, det är inte fel på bilden, det blåa är brinnande Grand Marinier som är på väg ner i glasen…mmm!

Emelie fick hicka som vanligt. Detta var en av botemedelsmetoderna som inte funkade…

Ja, såklart hittade vi på mycket mer, men jag vill inte visa bilder på folk som kanske inte vill synas i min blogg så ni får nöja er med dessa sneak peek bilder.

Bästa i helgen:

  • Att vara i skogen. Så underbart vackert, skönt och härligt.
  • Att umgås med fina och roliga vänner.
  •  Min svampplockar-oskuld är härmed tagen! Jag har hittat kantareller, både tratt och vanliga, helt själv och plockat och ätit. Woop woop!
  • Fredrikas apfelstrudel och Axels Grönländska kaffe. Mmmmumma!

Helgens sämsta:

  • Att jag lyckats bli totalt genomförkyld. Har verkligen inte tid att vara sjuk nu!
  • Att vår luftmadrass läckte som ett såll och nattsömnen blev…sisådär kan man säga.
  • Att jag glömde min kameraladdare i stugan. Meckigt att få tillbaka den och dyrt att köpa ny. Fasen.

Nu är det dags att sova lite tror jag bestämt. Får se om det blir kontoret eller hemmajobb i morgon, brukar inte vara så poppis att sitta på jobbet och hosta och snörvla men kanske mår jag bättre. Fingers crossed!

Nattinatt!

Kommentera

