Efterlängtade Fredag


20120928-081625.jpg

För sosta morgonen den här veckan rullar det skånska lanskapet förbi utanför tågfönstret. Eller ja, tvärtom egentligen, det är ju TÅGET som rullar och inte landskapet, hur skulle det se ut liksom…?

Även i morse lyckades jag snooza en hel timme och lite till, precis som jag lyckats med de flesta morgnarna denna veckan. När jag berättade detta för min kinesiska kollega kollade hon chockat på mig. ”vaddå” tänkte jag, ”såå konstigt är det väl inte?”. Det visade sig dock att hon trodde jag börjat snusa. Inte så lätt att skilja på snus och snooze för en newcomer antar jag…

Anyway, jag ser mitt snoozande som ett tydligt tecken; jag behöver helg! (och gå och lägga mig lite tidigare på kvällarna)

Ha en fin fredag mina vänner!

Kommentera

