Imponerande!


Igår var det öppet hus hos min gamla scoutkår, Fleninge-Ödåkra, utanför Helsingborg. För två år sen brann vår gamla lokal ner i en anlagd brand, och sen har de haft det väldigt kämpigt att hitta ett nytt ställe och att få in pengar till ny utrustning, etc. Men till slut fick de lov av kommunen att vara i den gamla slöjdsalen på Norrlycke som de låtit stå kvar när resten av skolan revs för drygt ett år sedan. Såklart blir man nyfiken på att se hur de lyckats omvandla en slöjdsal till en scoutstuga, så öppet hus ville vi inte missa. Det var jättekul att träffa en massa gamla kändisar från förr, nu var det ju snart tio år sedan jag var ledare där, och så kul att se att MINA gamla scouter nu är ordföranden och ledare och fixar att hålla en hel kår vid liv genom så tuffa tider! Imponerande, minst sagt. Och inspirerande! Jag måste ju erkänna att jag blir gaaanska sugen på att börja scouta igen…

Helsingborgs dagblad var också nyfikna, och både jag, Erkan och mamma kom med på bild på nått hörn! 🙂 Artikeln hittar ni HÄR

Kommentera

