Fredag tack!


Ååå vad skönt det ska bli med Fredag i morgon. Jag är så jefla trött. Trött som i sömnig och faktiskt lite trött på mitt jobb just nu. Eller, trött på att jobba rättare sagt. Det springer liksom på aldeles för fort, jag orkar inte försäka hänga med längre. Men samtidigt som jag känner precis så, så har jag massor med inspiration och en känsla av att jag vill ta tag i saker och styra upp läget. Jag vill liksom komma på rätt köl, men jag orkar inte. Det känns som ett stoooort berg jag ska över innan jag har koll på läget, och jag veeet att man ska bryta ner det i småstenar och ta en liten sten i taget, men den där stenbrytningen tar ju också sin lilla tid.

Jag har varit på två seminarier på senaste tiden som mitt fackförbund Jusek anordnat; förra veckan var det ett om hur man blir effektiv på jobbet, och idag var jag på ett event om att sätta mål i sin karriär. Det är bra att ibland komma ut och träffa lite folk som inte jobbar på samma företag som man själv gör tror jag, och det känns ju väldigt bra att jag i princip alltid lämnar dessa eventen med en känsla av att jag faktiskt har ett väldigt bra jobb. Jag trivs bra med det jag gör just nu (jo det gör jag faktiskt ändå), men jag vet också att inget varar för evigt, och det var därför jag gick på seminariet idag- för att få lite verktyg som kan hjälpa mig att sätta personliga mål för min karriär och framtida yrkesliv. Vad vill jag göra om fem år? Om tio år? Mm det är faktiskt ganska klurigt, men jag tror att jag ska ta mig en funderar över detta nu så att jag kan sätta lite bra, konkreta mål från att det nya året startar. OCH så ska jag arbeta med metoderna och tipsen vi fick med oss från effektivitets seminariet. Jag behöver verkligen strukturera upp allt på jobbet just nu, och sätta lite gränser för hur mycket tid som får slukas i möten och till andra tidstjuvar om jag ska kunna hinna med det jag borde under arbetstid…övertid sucks!

Suck. Nu blev jag ännu tröttare. Gonatt.

Kommentera

