Veckans bästa


Sköna, sköna söndag. Grå och regnig. Slapp, slö och långsam.

Började dagen med en brunch på hemmaplan vid tolvtiden. Det blev sent igår, var inte i säng förrän vid två, halv tre, så idag sov vi länge med gott samvete. Körde på rubbet till brunchen- skramlade ägg å bejkon, färskt stenugnsbakat bröd, brämhultsjuice, birkabullar, gott pålägg, yada yada yada… Riktigt najs.

Sen blir det en sån där softis dag som man bara måste älska. Slösurfande och reprisen av ”Så mycket bättre” blandas med lite duktigare sysslor som att sortera tvätt och gå iväg med sopsorteringen. Lagom liksom. Ska också hinna iväg och hämta ut paket tänkte jag; ett från HM (trots att jag lovat mig själv att aldrig mer beställa kläder på nätet trillade jag dit igen), och ett annat paket som jag faktiskt inte har en aning om vad det är. Spännande! Sen måste jag tömma kylen också på gammat gojs, för i morgon kommer Linas matkasse igen så då måste det finnas rum för gottigheterna!

Men först ska jag nog fika lite. En kaffe och nån pepparkaksdumle sitter ju aldrig fel! Sa jag att jag älskar söndagar?

Kommentera

