Hooooppla!


Hoho vilket high chaparall det var på ridningen igår! Efter tio minuter hade två pers åkt av, och då kan ni ju tänka er hur tittiga de andra hästarna var sen. Det var inte långt i från att det blev en tredje om jag säger så.  Vi hade vikarie igår och hon var nog inte helt införstådd med nivån på vår grupp. Vi skulle träna på att korta och länga galoppen mellan bommar, vilket vi aldrig gjort tidigare, och det gick väl sådär kan man säga. Vi var nog inte riktigt redo för det, haha. Jag blev dessutom lite lack eftersom jag av nån anledning blivit tilldelad en ny häst till denna lektionen och satt på en helt okänd liten piggelin som tydligen nyss varit skadad och stått i flera veckor, dvs galet understimulerad och superpigg. Man tackar! Men det gick bra till slut, och i efterhand ångrar jag lite att jag fegade så mycket. Men problemet är inte den hästen jag sitter på eller att jag är rädd för att åka av, men när man är 10-12 elever i en grupp och galopperar runt i ett ridhus så vet man ju inte riktigt hur det skulle sluta om man åkte av. Jag vet ju vilken nivå de andra ryttarna är på, och det är inte alla som skulle ha koll på sin häst i ett sånt läge.  Det är det som är det läskiga…

Jaja. Högst upp på önskelistan för mig denna julen är en ny hjälm och en ridväst. Visserligen kan man låna väst på ridskolan, men det kan ändå vara bra att ha en egen som man vet sitter som den ska. Hoppas tomten också tycker att jag ska vara rädd om mig, för det kostar ganska många hundralappar om man ska ha bra (och nsygga) grejer… 🙂

// C

Kommentera

