Nytt och fräscht!


DSC_0254

Nya året är här! Jag är taggad, vill så himlans gärna att det ska bli ett bra år! Ett år med mycket glädje och skratt och roliga händelser, och minimalt med oro, sorgsenheter, sjukdomar och stress. Allt kan man ju inte styra över, men en hel del sitter nog trots allt i huvudet hos var och en av oss tror jag, och det är den biten man får jobba med helt enkelt.

Vi har fortfarande tomtar och stjärnor kvar lite här och där, men i eftermiddag tror jag bestämt att de får packas ner i kartongerna i källaren igen. Nästa jul lovar jag att visa dem lite mer kärlek och omtanke, denna julen blev inte så stämningsfullt piffig hos oss. Jag har insett att det här med julstämning det är inget man bara ”får” inom sig plötsligt den första december, utan om man vill känna den så får man minsann anstränga sig lite och öppna upp för den. Det gjorde inte jag denna gången, och det blev faktiskt lite trist. Men nu är den hur som helst över för denna gång och vi tar nya tag!

Januari är för mig den bästa hälsomånaden. Man är sugen på att röra sig efter julens frosserier, man har matlagningsinspiration efter alla ”måste”-maträtter i December, man tar sig tid att reflektera över det gamla och det nya året och man vill bara må bra! Jag är iallafall utvilad nu och sugen på att få till lite bra rutiner i vardagen så BRING IT ON!

Kommentera

