Nystart?


Nu vill jag blogga igen. Jag tror faktiskt att jag vill det, på riktigt. Efter ganska många års hyfsat regelbundet bloggande blev det visst ett halvårs paus här som kanske var lite otippad, både för min del och er som läser. Jag kände helt enkelt inte alls för att dela med mig av min vardag och mina tankar längre. Det var inget direkt ”beslut” att sluta blogga, det bara blev så. Och det har faktiskt varit ganska skönt. Men nu…är saker lite annorlunda. Nu vill jag dokumentera mina dagar lite bättre igen, och då är väl bloggen ett ypperligt ställe!

Det har ju som sagt gått ett halvår ungefär sen sist jag skrev där i början på Januari, och det har varit ett ganska speciellt halvår får jag nog säga. Men ett bra sådant! Man kan sammanfatta det ungefär som såhär:

1. Jag har blivit gammal. Förra helgen lämnade jag det ljuva livet som twentysomething och gick över till andra sidan. Jag skulle ljuga om jag sa att det kändes bra, men jag tänker ärligt talat inte så mycket på det och det har faktiskt lyckats passera ganska obemärkt förbi, bortsett från släktkalaset jag hade i trädgården som sen fick mig att vilja sova i en vecka…

2. Jag bygger nytt bo. Eller okej, det känns väldigt, väldigt orättvist att säga att det är jag som bygger nånting alls, för min inblandning i detta bygge har varit pinsamt låg. Men darling bygger en ny lägenhet till oss på vinden i vårt hus. Det är ett mastodontprojekt utan dess like som innehållit en hel del klurigheter, orosmoment och en jävla massa svett och slit hittills. Och det är ju inte klart, absolut inte, men med tanke på att det tog säkert ett och ett halvt år bara att få alla godkännanden på plats (bygglov, ok från föreningen, etc) så känns det som att själva byggprocessen verkligen springer fram. Snart är grundarbetet klart (dvs sånt som att isolera, sätta takfönster, sätta gips, bygga innerväggar….) , och då är planen att jag ska involvera mig lite mer för nu börjar processen med alla miljoner val som ska göras; golv, kakel, kök, vitvaror, dörrar, trappa…..många beslut ska tas framöver ja. Men det blir kul!

3. Jag har gått upp i vikt. Jo, så är det. Jag är numera inte bara gammal utan också tjock. Livet leker med andra ord…

Frågor på det? 🙂

DSC_0048

DSC_0059

DSC_0064

Tårna? Hallå var tog ni vägen….?

9 thoughts on “Nystart?”

  1. Snygging!! Hade missat din blog-comeback! Heaven! Jaha nu får ja läsa blogg istället för jobba idag. Typiskt. Kram på dig i plural!

    1. Well, det är ju inte direkt en väl marknadsförd come-back så det är kanske inte så konstigt 🙂 Blir lite sporadiskt med inlägg också, har liksom tappat lite rutinen kan man säga, haha. Men jag kommer nog in i det igen! 🙂

Kommentera

