Hej hjärnan!


20130612-141644.jpg

Åh vad skönt det känns! Idag är första dagen på jag vet inte hur länge som jag faktiskt fått saker gjort på jobbet! Jag tror att det är den omtalade ”gravidhjärnan” som spökat de senaste veckorna, för jag har knappt känt igen mig själv. Allt som krävt mer än tio minuters fokus har varit lönlöst att påbörja, jag har tappat tråden direkt och det har bokstavligen känts som att jobba i sirap. Och jag som är långsam i vanliga fall…

Otroligt stressande har det känts dessa dagar måste jag säga. Att hela tiden ligga back med nånting, att tvingas försöka jobba på helger och kvällar trots att man är hur trött som helst (och dessutom har en del annat att göra), och att inte riktigt ha nån plan för hur man ska hinna med allt som bara hopar sig som ett stort berg, det är inte alls kul. Men nu tror jag det har vänt faktiskt! Jag har köpt en FET kalender, spaltat upp allt jag ”måste” göra de närmsta veckorna, både på jobbet och hemma, och portionerat ut det i prio ordning OCH med hänsyn till att min effektivitetsnivå är galet reducerad (bara att välja vilken kalender jag skulle köpa när jag var på Åhléns tog en timme. Jag skojar inte) Så om jag nu bara kan förmå mig att följa detta så är jag med på banan igen, puh!

Äntligen en känsla av lite kontroll, ruskigt skönt!

Kommentera

