Nya ”vänner”


Tjuhu! Eller…? Nu såhär efter ganska många veckor som gravid börjar även jag få prova på diverse krämpor. Vore ju himla trist att gå igenom en hel graviditet utan minsta lidande, eller hur? (Hmm…) Min nya kompis heter iallafall halsbränna, och vi hänger en del, framförallt nattetid, numera. Vi är väl inte direkt bästisar, men jag börjar förstå att det mer eller mindre är jag som bjuder in på date beroende på vad och när jag äter, så till viss del får jag skylla mig själv.  Jag har dock introducerat en tredje part i denna relation, Gaviscon, så mina dejter med halsbrännan blir åtminstone kortare och kortare. Men när den tittar förbi som inatt vid tresnåret, ja då får man helt enkelt sitta upp i sängen och sova nån timme. Funkar det med, dock inte att föredra kanske om man får välja. Och fasen vad trött jag är idag…

Snart helg!

Kommentera

