Veckan som försvann


Så har ännu en helg passerat med ett swoosh! I fredags var vi på student, och kvällen slutade inte hemma i sängen förrän närmare två på morron vilket är ganska sent med tanke på att jag var fredagstrött redan när vi åkte dit vid halv sju. Så lördagen var mest en dvala, sov länge och fick sen inte mycket vettigt gjort resten av dagen heller. Igår var jag dock hemma hos en kompis och fikade med vårt gamla gäng från ”förr i tiden”. Riktigt mysigt! Hann också med lite fix som att hämta paket, åka och handla och köra inom jobbet och lämna av grejer från förra veckans grillning. Skönt att kunna bocka av lite ”to-dos”från den långa listan, börjar ju minst sagt bli stressad över allt jag vill hinna med innan due date. Insåg igår också att jag inte alls är i vecka 29 som jag trodde, utan det är vecka 30 jag hoppat in i nu minsann. Full koll…not! Tur man har sina appar som håller koll, annars hade jag varit helt lost.

Jaha, tio veckor kvar alltså. (Kanske…det kan ju egentligen lika gärna vara fem som tretton…) Jag mår bra, men är helt klart tröttare än jag varit tidigare. Får hålla bättre koll på mat och sömn nu på slutspurten tror jag bestämt, det har slarvats lite väl mycket där på sistone.

Något som däremot är säkert (hm..) är att det är sex veckor kvar till semestern. Den lååånga sköna semestern. Sex veckor till ska jag nog faktiskt kunna motivera mig att jobba på duktigt, särskilt när man tänker på att det kommer dröja ruskigt länge innan nästa gång jag ”måste” sitta vid min dator igen. Ahhh!!! 🙂

Kommentera

